čtvrtek 8. listopadu 2007

První den s cestujícími

Dneska jsem si odjezdil devátou pětku a tady přináším informace, jak to asi probíhalo.
Ráno jsem byl trochu nervózní, ale netřásly se mi nohy ani ruce, naprosto v klidu jsem docestoval do vozovny v 5:40. Ve výpravně jsem si odchytil pana Maříka, který mě měl první den na zácvik a s ním jsem si vyzvedl desky pro pořadí 9 na lince 5. Výjezd v 6:21 z depa. Popovídali si o tom, co vlasně o tramvaji vím, pak jsem si obhlídl a zkontroloval všechno, co jsem měl a s vozem 8074 jsme vyrazili do velmi deštivého rána. Už na první zastávce Starý Hloubětín jsem měl 1 minutu zpoždění :D looool jsem si řikal, jak to, že jsem doopravdy tak neschopnej a nedokážu se držet podle jizdního řádu? První uzavření dveří proběhlo - jako by neproběhlo - zapoměl jsem totiž držet výstrahu víc jak 2 vteřiny. Dorazili jsme na Palmovku už se čtyřminutovým mankem. Na horní Palmovce ale kolona tramvají. Kolega z linky 15 zapoměl, že tam se musí vystoupit z vozu a jít k semaforu a navolit se pro odbočení do leva, jinak mu prostě volno nepadne. Tak jsme tam nabrali dalších 6 minut...Již takto zpoždění jsme se napojili na Olšanských hřbitovech na svojí trasu, jenže předchozí tramvaj na lince 5, která měla patřit za nás, už ze smyčky vyjela a tak nám hned volali z dispečinku, jako co se děje, že jsme tak pozadu? Pan Mařík informoval dispečink, že já jsem v tom nevinně, že za to může ten řidič z patnáctky na Palmovce. Jak jsem postupně chápal, co vlastně mám dělat, kdy zavírat dveře, tak jsem nabíral další zpoždění. Na Strossmayerově náměstí jsem měl 20 minut :D. Požádali jsme dispečera, zda si to můžeme zkrátit přes Veletržní a nedělat to kolečko kolem Holešovic jak linka 5 právě dělá. Bylo nám povoleno a tak jsme na výstaviště přijeli jen o 1 minutu pozdě.


Tak ne, řekl jsem si a začal jsem honit lidi a zvonit na řidiče a pěkně na to šlapat. A vida, na Olšanské náměstí jsem přijel už jen o 4 minuty pozdě. Když už jsem si pamatoval jak jdou cykly světel na jednotlivých křižovatkách v dalších kolech jsem už jezdil více méně na čas (tj. maximálně o 2 minuty pozdě). Ale prostě dřív byla chyba, že jsem čekal až lidi nastoupí - musí se na ně zvonit dřív, aby tam už konečně nalezli, jinak tam budu stát až do zítra.


Sama kapitola jsou speciální zastávky "Pražská tržnice", "Vltavská" a "Strossmayerovo náměstí". Tam jsem vždycky přijel radši dřív, protože tam bylo doopravdy hodně hodně lidí. Pan Mařík řikal, že jsem rozeslal asi pozvánky po celé Praze, že jezdíme tak plní.


Chyby jsem nedělal, tak teďka mě maximálně napadá, že jednou jsem zapoměl otevřít dveře a odhlašování zastávek jsem zapoměl jen dvakrát.


Když jsem jel z Hlavního Nádraží na Husineckou pěkně napráskanej, tak z toho podjezdu u Bulhara jsem se sotva vyšplhal, ale naštěstí i přes hrozné počasí to dneska neklouzalo.


V 15:08 jsem na Masarykově Nádraží vystřídal (přijel jsem tam přesně!) a jel jsem domu.


Jízda mě hrozně bavila a užíval jsem si to, už se těším na zítřek!


Zítra pozor změna! Měl jsem mít volno, ale nechal jsem si přidělit šestnáctou sedmnáctku (16/17) a vyjíždím v 4:55 z vozovny a střídám 15:29. Měl by to být podle všeho vůz 9038, čili "Kačenka".

Žádné komentáře:

Okomentovat