úterý 20. listopadu 2007

Noční linka

Z pondělí na úterý jsem absolvoval svůj poslední zácvik v podobě noční linky 51.


Výjezd jsem měl ve 21:24, tak jsem se s nějakým předstihem vydal do vozovny. Odchytl jsem tam Davida (zacvičující řidič) a našli jsme na 15. koleji vůz 8067 připravený k nočnímu jezdění. Vyrazili jsme jako linka 8 a na Podbabě po půlnoci jsme převlékli na 51 a přejeli na Divokou Šárku. Odtud jsme v 0:49 vyrazili do nočního velkoměsta. Stačilo jenom jedno kolo a půjdeme domů. Celou cestu jsem jel v klidu, přes noc se nemusí nikam spěchat, není totiž žádný provoz. Pak ovšem nechápu, proč nechávají zapnuté semafory, které občas dokáží zdržet, ale na přestupní body jsem přijížděl vesměs včas a nebyl žádný problém. Na Lazarské (centrální přestupní zastávka) jsme čekali 4 minuty a pak nám zahlásili z dispečinku "Odjezd z CPZ" a to byl signál k výjezdu, dřív nesmíme vyrazit, tato zastávka je hlídána dispečery, aby každý mohl v pohodě přestoupit mezi nočními tramvajemi, které se tu sjedou. Na Radošovické jsme si 50 minut počkali a prokecali s Davidem, což je pravidelný řidič na noční, nic jiného než noční nejezdí. Cesta zpět na Divokou Šárku se obešla také bez větších problémů, žádní hluční opilci nebo bezdomovci. Topili jsme si v kabině, tak tam nebyla ani taková zima. Ze Šárky jsme jeli rovnou domů, takže na Strossmayerově náměstí jsme nejeli doprava, ale rovně. V 5:13 jsem vcházel do výpravny odevzdat desky a tím jsem byl hotový. David říkal, že tohle byla klidná noční kvůli tomu, že bylo pondělí. V pátek se prý do té 51 lidi ani nevejdou a všechny nepobírá.

Ve výpravně jsem mimo desek odevzdal i všechny věci k zácviku a tak ve středu jedu poprvé sám. Snad to také bude bez problémů a na Pražské tržnici budou cestující trochu pozornější. Tam jsou schopni se doopravdy vrhat pod kola aut, aby stihli tu svojí tramvaj, aby je tu jednu zastávku na Vltavskou odvezla, ikdyž za 2 minuty jede další.

Žádné komentáře:

Okomentovat