úterý 2. října 2007

Závady za jízdy

Dnes jsem s novými kolegy, jenž jdou oba dva do Žižkova, měl na záskok pana Plamínka.
S vozem 5502 jsme vyrazili do džungle matičky Prahy. Jezdím už zase ve třech, takže se tolikrát k řízení nedostanu, ale i tak je dostatečná možnost se vyřádit za panelem. Vyrážel jsem jako první a když jsem zastavoval v zastávce Masarykovo nádraží ejhle, Plamínek mi tam dal nefungční elektrodynamickou brzdu (pro nezasvěcené, něco jako kdyby vám nebrzdilo auto, tak jste museli použít ruční brzdu). Takže jsem sloupek přejel asi o půl vozu, celkem zábavná závada. Rychle jsem řekl, co bych tedy nyní dělal a vyrazili jsme dál. U Nádraží Holešovice mi zase praskla pojistka řízení 15A (pro nezasvěcené, vůz stichne, zabrzdí na čelisťové brdy a nic se neděje :) ). Ve smyčce Výstaviště jsme si pak o těchto závadách řekli více informací. Také jsme probrali možné otázky, co nastanou u státní závěrečné zkoušky.


Na mé dva kolegy čekaly závady, jako prasklá pojistka Motorgenerátoru (vůz nedobíjí, nechladí a nedělá takovej ten velkej rámus :D ) či nespínající Linkový Stykač (vůz odbrzdí ale nezadá se jízda, takže to začne jen couvat či popojíždět).


Dalším dnešním úkolem bylo, zavolat na dispečink. Na Vápence jsme potkali neodblokovanou výhybku, tak měl Ivan zavolat, na Provozní Dispečink. Zvládl to na jedničku, ale bušilo nám srdce všem. A to se nic nedělo, nevím jak bych si počínal, kdybych měl před sebou nehodu a něco tam pak blekotal. Druhý kolega, Miloš, měl zavolat jen o prostou zkoušku spojení. Začal : "Já KGX 5..." (pro nezasvěcené se přihlásil jako dispečer), takže srandy kopec i pan dispečer byl celkem vysmátý a museli mít dnešní službu našimi voláními krásně zpestřenou. Na mě bohužel řada nevyšla, už by toho na dispečery bylo moc. Ale správně to mělo být : "KGX5 já KGX873 šestnáctý příjem".


Tím nechci výkon kolegu nijak snižovat, dneska jsme totiž neudělali žádné velké chyby a už směrujeme směle k závěru kurzu 22.10 přes poslední 2 zkoušky z Nauky o vozidle a Radiotelefonní zkoušku (či jak se to jmenuje).

Žádné komentáře:

Okomentovat