pondělí 22. října 2007

JSEM TRAMVAJÁK!

Dnešním dnem se plní můj malý sen a konečně můžu i s oprávněním jezdit a vozit lidičky...
Jak ale celá zkouška doopravdy probíhala?

1. Celou noc jsem nespal

Usnul jsem něco okolo 22:30, ale již ve 3 ráno jsem se vzbudil hrůzou, že nevím jak odstranit jednu závadu. Hned jsem běžel se podívat, jak na ní, jenže po tom mi začal mozek šrotovat na plné obrátky a prostě jsem se už jen převaloval. Tak jsem to nelámal přes koleno, šel jsem se podívat ještě na pár testů, když jsem opět bezchybně zkončil, sedl jsem si k WoW, abych si pročistil hlavu. Moc to nepomohlo, ale aspoň jsem se trochu unavil (udělal 100000xp) a v 5 jsem si ještě na hodinku lehnul (ikdyž jsem nespal). Pak jsem vstal, dal si sprchu a vyrazil vstříc dobrodružství.

2. Test

Proběhl naprosto v pohodě. Bylo 25 otázek z nichž ani jedna nebyla nijak záludná a všechny jsem předem znal z minulých testů.

3. Závady

Těch jsem se bál nejvíce, ale po tom, co jsem dostal tu nejjednodušší (neodbrzdil brzdič na 1. podvozku) jsem si oddychl i po této časti zatím bez problémů.

4. Jízda

Předem určená trasa: Vozovna Pankrác - Karlovo náměstí. Sice mi ujela hrazda hned po pár zastávkách, ale když jsem si jí znovu narovnal ukázal jsem, že se koukám i do zrcátka a jako závažný problém to nebyl. Výhybky i semafory po cestě naprosto bez problémů.
Suma sumárum, pomalu se začínám divit, čeho jsem se vlastně bál. Ale pak mě to napadne. Je to zcela jasné, doopravdy existovala reálná možnost, že něco zvorám a neprojdu a bude mi ukončen pracovní poměr. Oprava by byla možná třeba až za 2 měsíce. Co bych si pak počal? Naštěstí se tak nestalo a já se můžu těšit na další pokračování v putování po pražských kolejích...Také důležitá informace, jsem ode dneška placený jako normální řidič tramvaje :)

Jak to bude dál

23.10.2007

Ráno v 7:00 se mám dostavit k vrchnímu výpravčímu v Hloubětíně, který mě vybaví všemi služebními náležitostmi, nechám se pojistit a provede mne po mé domovské provozovně. Odpoledne si jdu nafasovat uniformu. Mám 2 velké tašky, tak snad mi budou stačit...

24.10.2007 -> 6.11.2007

Probíhá výcvik na dalších typech tramvají
  • 24., 25., 26. na typu 14T (Porsche) a vyjíždím z Vozovny Strašnice
  • 29., 30., 31. na typu T6 z Vozovny Žižkov
  • 1., 2., 3. a 6. na typu KT8 a budu vyjíždět z domovského Hloubětína

7.11.2007

Souhrný závěrečný test ze všech typů tramvají a pak hromadné jízdy. Jak přesně to bude vypadat, nám ještě nikdo nedokázal říct. Když nějaký test nezvládneme, prý se nic neděje a pokus bude zase někdy příště, určitě nám nevezmou ta předchozí oprávnění.

od 8.11.2007

Probíhá zácvik s cestujícími na běžných linkách pod dozorem zkušeného řidiče, který na mě bude dohlížet. To se děje minimálně v 50 hodinách a musím vystřídat všechny možné druhy směn.

Žádné komentáře:

Okomentovat