čtvrtek 31. srpna 2017

Najetý kamion U Kříže

Často si kladu otázku, když neustále dokola čtu zprávy o stržených trolejích kamionem, jak je možné, že si toho řidič nevšiml? To musí dělat hrozný rámus a pak dokonce narazí přívěsem do mostu.
Tenkrát v roce 2008 začal kamion dokonce hořet: http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/horici-kamion-omezil-dopravu-v-nuslich20080304.html


Proto jsem byl docela mile překvapen, když jsem jeden srpnový den načapal řidiče kamionu, co měl v hlavě mozek a uvědomil si svoji chybu a zastavil.


Jak se tam vlastně mohl dostat? Přehlédl značku omezující vjezd vozidlům vyšším než 3.3 metru. Most, po kterém měl asi jet byl v té době uzavřen a objížďka byla vynačena právě pod ním. Jenže vjezd na ulici Zenklovu byl právě na křižovatce, kde ta omezující značka visí. Je dost možné, že se řidič kamionu radši věnoval pohybu vozidel na hlavní ulici a značku jednoduše přehlédl. Přehlédnout se může přece každý! Dojel pod druhý, železniční, most a zjistil, že dál nemůže a zůstal stát.


Proč nevycouval? Jednoduše proto, že za nám proudil neustávající štrůdl aut a těžko může takový kolos zařadit zpátečku a "na férovku" začít couvat v tak úzkem místě, jako je toto podmostí. Tramvajová trať je totiž mírně vyvýšená a auta by neměla žádného úniku. Jen blázen by tady couval asi 200 metrů, než by se dokázal otočit.


Protože mi kamion překážel a nevešel bych se vedle něj, zašel jsem za řidičem, poprosil jsem ho, ať uhne a pak jsem mu zavolal o pomoc na dispečink. Při cestě zpět už na místě nikdo nebyl, tak se podařilo kamion odstranit bez jakéhokoliv poškození.

1 komentář:

  1. Ono je to hlavně o řidičovi. Někteří mí kolegové na to kašlou, někteří jsou zodpovědní. Bohužel těch, co na to kašlou, je podle všeho více. Mě naštěstí živí přeprava zásilek do zahraničí, takže se s velkým kamionem do města zase tak často nedostanu. Na druhou stranu jezdil jsem se skříní i centrum Prahy při rozvozu potravin a občas se stalo, že to bylo tak tak. Na druhou stranu se ovšem musím zastat i řidičů kamionu, protože v té kabině si hlídáte tolik věcí, že tohle občas prostě přehlédnete (nemluvím teď samozřejmě o tom, že vám začne hořet sajtna).

    OdpovědětVymazat