Jeden podvozek fuč
Už na Malovance se mi to poprvé stalo, ale tam jsem se domníval, že se mi jen přilepil rozměklý asfalt na jedno z kol. Výsledek byl stejný. Po sešlápnutí pedálu brzdy mi místo elektrodynamické nastupovala čelisťová (mechanická) brzda, což ve vyšší rychlosti automaticky znamená, že vlak o hodně hůř brzdí a po zastavení se zpod vozu vyvalí štiplavý smrad spáleniny. Objevilo se to jednou a od té doby to bylo ok. Po pár hodinách se problém dramaticky zhoršil.Na Lehovci bylo ještě vše v pořádku. |
Ještě na začátku směny vypadalo vše růžově. Když mi to svačinář přivezl z přestávky, zápach byl nepřehlédnutelný. Zeptal jsem se, jestli mu to nějak špatně nebrzdilo a on mi potvrdil, že od Balabenky jede s tou závadou, kterou jsem popsal výše. Sednul jsem do vozu, zjistil totéž a na druhé Palmovce jsem doběhl do druhé kabiny se podívat, jestli není nějaký podvozek vyřazen nadproudem. Nadproud to nebyl, zkusmo jsem tedy vlak restartoval (jako ostatně u každého problému, když nevíš, restartuj to). Nepomohlo. Docukal jsem se na Libeňský most a šel vypnout namátkou první podvozek. Se 3 podvozky může T3M ještě docela slušně jet, ale řidič musí myslet hodně dopředu, protože to brzdí vážně moc špatně. Informoval jsem dispečink o skutečnosti, že mám vyřazen jeden podvozek z provozu a dispečer mi zařídil výměnu na Lehovci. Udělám s tím tedy celé kolo. Nabral jsem zpoždění asi 3 minuty, takže zastávky po cestě byly už slušně nacvaknuté. Byla odpolední špička.
Druhý podvozek fuč
Dojel jsem v tomto režimu jen na Nádr. Holešovice, když se najednou odporoučel i druhý podvozek. Najednou. Bez upozornění. Zrovna, když jsem narvaný po střechu, sjížděl k elektrárně. Není to moc hezký pocit blížit se z vedlejší ke křižovatce, když víte, že není úplně jistota, že zastavíte. Samozřejmě jsem to musel tzv. "umlátit kolejovkama" a zastavit, ale nebyla to komfortní jízda pro cestující za mnou. Asi si museli myslet, že jsem jen další tramvaják, co neurvalou jízdou stahuje zpoždění. Kdyby jen tušili, kde je pravda.Mačkám tedy opět žluté tlačítko na vysílačce a vytáčím Vlakového dispečera. Oznamuji, že se situace ještě víc zhoršila. Dojedu do zastávky Výstaviště Holešovice a na žádost dispečera jdu vypnuté podvozky v druhém voze prohodit. Prostě ten první zpět zapnu a naopak vypnu druhý, jestli není závada tam. Oba dva vypnout v tuto chvíli nelze. Dokodrcám se k Veletržnímu paláci. Konečná. Musím vysadit cestující, odjet manipulačně do smyčky Špejchar, kde si počkám na naše depáky. Přivezou mi novou tramvaj a oni si odvezou tuhle neposlušnou do vozovny.
Při čekání si aspoň vypíšu blouděnku. Tentokrát je výživná. |
Na Špejcharu čekám na novou tramvaj. |
S novou tramvají 9073 na Bílé Hoře. |
Žádné komentáře:
Okomentovat