Je středa 10. května a přicházím do výpravny v Hloubětíně. Na ranní směny se snažím přijít s rezervou, aby bylo dost času vyřešit případné technické problémy s tramvají. Proto mají řidiči tramvají placených 20 minut před výjezdem z vozovny. Dnes jsem se ale nahlásil výpravčímu do práce přesně v určených 5:39 kvůli mírnému zpoždění autobusu, kterým jsem jel. Beru si desky s jízdním řádem, na nástěnce si najdu, že mistr přiřadil na moje 12. pořadí linky 11 vůz číslo 9065 a najdu ho na 19. koleji. Bez otálení odcházím z výpravny do tramvaje, abych si ji co nejrychleji připravil k výjezdu.
V 5:43 docházím k vozu. Startuji, ale nezavřou se mi prostřední dveře. Ještě jednou je zkusím otevřít a zavřít. Nedaří se. Dveře se uprostřed zavírání opět otvírají. Čas mě tlačí. Dlouho se nerozmýšlím a hned jdu na 20. kolej, kde leží telefon, abych zavolal depáky na pomoc. Dvojice chlapíků v červených montérkách přichází asi v 5:50. Začnou se hrabat v ovládání dveří. Je to hodně obtížné, protože prostřední dveře u KT8N jsou hodně vysoké a ani já s dvěma metry výšky na něj nedosáhnu. Asi v 5:53 se rozhodují, že prohodí ovládání mezi pravými a levými dveřmi. Otevírat dveře v protisměru dnes nebudu, takže souhlasím. Za pár minut je ovladač vyměněn, ale zjišťujeme, že problém bude jinde. Dveře se stále nechtějí dovřít. Dle jízdního řádu musím být v 6:02 ve vratech vozovny. Velmi důležitý časový limit, pokud ho nestíhám, je mojí povinností informovat výpravčího o zpoždění. Těsně před 6 hodinou se depáci rozhodnou, že celou tramvaj otočíme a ten den budu jezdit z druhé kabiny.
Depáci se snaží přemluvit prostřední dveře, aby začaly fungovat. |
Přeběhnu si vedle, tam na mě už čeká řidič ze zálohy, který mi přinesl klíče a pomůže mi s urychlením přípravy na výjezd. Zavřít pískovače, zamknout zadní kabinu, sehnat stavěcí klíč na výhybky. Jedeme. Vraty projedu o téměř 4 minuty pozdě. Kolbenovou ulicí svištím, aby mě zase na Ohradě nepředjela 11 patřící za mně.
Na Spojovací se přemnožily devítky a musím si počkat, až nějaká odjede a uvolní mi průjezd střední koleje. |
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazat