Záloha ve vozovně znamená pro řidiče tramvaje, že ve vytyčenou dobu (tu dobu určuje plánovač směn a výpravčí) sedí ve výpravně tzv. "s jednou nohou ve třmeni" a čeká na příkaz od výpravčího: "Teraz!" Jednoduše je tam od toho, aby bylo možné při ranním výjezdu vypravit všechna pořadí a tramvaje se dostaly na trať bez výpadků. Někomu se udělá přes noc špatně, nemůže přijít, nebo zaspí a může se stát i nehoda na trati atd. Znáte to. Když nepřijdete do kanceláře, holt nebude mít kdo zvedat telefony, práce neuteče. U řidiče tramvaje se nemůže stát, že by jeho směna zůstala neobsazena. Jemu přidělené pořadí na lince musí jezdit. Proto v každé vozovně sedí záložní řidiči. Jsou většinou čtyři na ráno a čtyři na odpoledne.
Já měl v ten pátek 9. ranní zálohu od 4:00 a v 10:00 jsem měl jít domu. První záloha (v Hloubětíně se drží od 3:50) už brzy ráno vyjela, protože jeden řidič onemocněl a tak jsem věděl, že jsem na řadě. Okolo 6. si mě volá výpravčí k sobě. Právě volal kolega, který nemůže přijít na ranní výjezd. Je to linka 23. Povzdechnu si, co se dá dělat, výjezd v 7:11, beru desky a jdu na 1. kolej připravit si vůz. Ještě mi nabízeli i odpolední část směny, která k této ranní patří, s díky odmítám, že odpoledne už mám jiné plány.
Na 1. koleji si připravuji soupravu 7142+7144 na linku 23. |
Kolony stojících tramvají v Letenské ulici. |
Po 8 minutách již jen stojíme. Cestující musí pěšky. |
Vozy 7142+7144 v Letenské ulici. |
Je to jen škrábnutí na autě, přesto se nedaří uvolnit. |
Z>10min znamená, že jsem zpožděn víc jak 10 minut. Větší zpoždění neumí počítač ukazovat. |
PS: tu odpolední část této směny, kterou jsem neodjezdil zase dostala odpolední záloha.
Žádné komentáře:
Okomentovat