středa 19. září 2007

Středeční Barrandov

Vyjeli jsme dneska (středa 19.9) cca. v 6:37 z vozovny Pankrác směrem na smyčku Vozovna Kobylisy. Tam jsme se chvíli bavili o předpisech a vyrazili po lince 14 na Výstaviště, dále po lince 12 až na Sídliště Barrandov, protože jsme jeli vozem typu T3R.P (ev. č. 5516). 


V pohodě si čekáme a mluvíme o návěstech a když pak začneme přemýšlet o dalších cestách, ozve se známý disharmonický zvuk oznamující hlášení dispečinku... Dále pán ve vysílačce zahlásí : "KGX5 KGX5, pro všechny vlaky v síti, zvláště pro linky 9,10 a 20. U zastávky Klamovka se stala vážná dopravní nehoda s cizí účastí..." dále povídal o odklonových trasách a konec pro nás byl velmi důležitý : "dále žádám všechny vlaky cvičné jízdy, aby nejezdili do oblasti Anděla. Nemáme informace, kdy se nehoda odstraní. KGX5 konec." Uff, tak jak se z toho Burranova (tedy pardón Barrandova) dostaneme? Jinak než přes Anděl to nejde, tak holt zůstáváme stát a doufáme, že se mimořádná údálost odstraní co nejdříve.

 Kochali jsme se alespoň nádherným výhledem ze smyčky Sídliště Barrandov, protože je doopravdy krásné počasí, svítí sluníčko je jasno. Umejeme si čelní sklo, které nám cestou na Malostranské náměstí (v Letenské ulici) poplivali místní dělníci. Přijede náhodou jeden řidič, který dělal nedávno rozšiřující kurz na typ tramvaje T6 a popovídáme si o velmi vtipné omezené rychlosti do 30 Km/h v podjezdu z Nádraží Holešovice a Výstaviště, kde ikdyž jedeme 20 Km/h, tak to s náma velmi nepříjemně drcne a hlavně kdyby se jelo rychleji, asi by jsme tam nechali pantograf (nestačil by se svinout a prostě by se zašmodrchal). Někdy to prý zkusíme projet povolenou maximální povolenou rychlostí (pozor to je pouze vtip!).

 Po půlhodině se ozývá dispečer s ohlášením, že mimořádná událost o zastávky Klamovka byla odstraněna, tak se vydáváme zpět do hlubin Prahy. Když cestou nás zastihne opět hlášení, že se na stejném místě stala opět další nehoda (ty lidi dneska doopravdy neumí jezdit, to už není možné). Ale prý nezasahuje do provozu tramvají, tak se nemusíme vzrušovat, jen dbát zvýšené opatrnosti, protože řidiči jsou prostě...ehm...nešikovní :D

 Pak nás zastihla série nefungčních ROV (Radiově ovládaných výhybek), na které jsem si osobně vyběhl a přehodil jsem si je do správného směru. Celkem příjemné proběhnutí, jen kdyby jsme kvůli tomu nevypadli ze signalizace a nemuseli se jít k semaforům znovu navolit. Jinak by nám totiž nepadlo volno - i takové věci jsou v pražské tramvajové dopravě. Jakmile se tramvaj jednou přihlásí do signalizace, tak na mnoha místech, také tu křižovatku musí projet při nejblížším volnu. Když nepojede a volno jí uteče, tak doopravdy na hodně křižovatkách musí řidič běžet a znovu se přihlásit o to uteklé volno.

 Další nepřijemnost bylo nepochopitelné troubení (na nás) na Újezdu ze strany jednoho řidiče Mercedesu když jsme jeli vyjížděli z křižovatky, tak na kolejovém křížení můžeme pouze rychlostí do 15 Km/h! Nemůžeme prostě více a doopravdy to nedělají řidiči naschvál, je to prostě v předpisech. Ale o téhle věci bych chtěl pohovořit v jiných příspěvcích. Také bych vás chtěl seznámit, pročpak tramvaje tak často zvoní apod.

Žádné komentáře:

Okomentovat