středa 26. září 2007

8222

Již z předchozích příspěvků víte, že cvičné vozy jsou speciálně upravené pro jízdu ve dvou. Instruktor má vlastní sedadlo i provozní brzdu, záchranou brzdu a podobně. Každá skupina, ale musí absolvovat jízdu i na obyčejném linkovém voze z depa. Dnes jsme měli právě takový a zrovna 8222...
Instruktor v obyčejném voze sedí v kabině řidiče na normální přistavené židly a třímá v ruce ovládání, kde má pár tlačítek a to je jediné čím nás může zachránit, takže na tento vůz se chodí až po delší době, kdy víme co a jak.


Protože to byl normální vůz akorát na transparentech bylo napsáno "Cvičná jízda", lidé samozřejmě chtěli i tak nastupovat (říká se, že někteří cestující by nastoupili i do hovnocucu, který přijede do zastávky v barvách DP). Nejlepší zážitek byl s babičkou na Hlubočepech, která to chudinka nemohla pochopit, že se cvičnou jízdou prostě jet nemůže (a to jsem jí to řikal, že s náma doopravdy nemůže hned několikrát), ať si přejde na tu 12 co přijíždí zrovna za nás. A pořád tam stála a klepala, že chce dovnitř. Nemohli jsme jinak, prostě jsme ji nabrat nemohli a odjeli. Cestou na Barrandov se má podle předpisů jet na plnou jízdu (pro nechápající, něco jako plný plyn) ale tato tramvaj se již při 40 kilometrové rychlosti začala mrskat sem tam, tak jsme museli trochu ubrat.


Další cesty proběhli v pořádku. Tedy dnešní trasa : Vozovna Pankrác - ÚD DP - Vozovna Hloubětín - Vozovna Kobylisy - Dlabačov - Sídliště Barrandov - Čechovo náměstí - Vozovna Pankrác.


Zítra (čtvrtek 27.9) mě čeká zkouška z Linkového vedení, Tarifu a Smluvních Přepravních Podmínek (SPP).

Žádné komentáře:

Okomentovat