čtvrtek 22. května 2008

Pozor, tramvaj střílí!

Myslíte, že tramvaj neumí střílet? Umí. Dnes na lince 24 na zastávce Oblouková směrem do centra jsem se o tom přesvědčil.

Na předchozí křižovatce jsem totiž velmi prudce brzdil před autem, které mi vjelo do cesty. Po tom jsem se již pořádně nerozjel. Tramvaj po našlápnutí jízdy proste vystřelila (udělala ránu, která se zdá jako výstřel) a jede jen velmi ztěžka. Zasvěcení jistě ví, že mi Maximální Relé vyřazovalo Linkový Stykač. Hodně jsme se modlili s řidičem za mnou ať to spravím, to jest vypnout ten správný podvozek. On měl totiž tramvaj typu T6 a ta se s "tyrystorkou" špatně (slabé slovo : vélmi špatně) spojuje. Takže po dohodě s dispečinkem jsem vždy vypnul jeden podvozek, nastartoval tramvaj a zkusil se rozjet : prásk! Podruhé a druhý podvozek : prásk! Potřetí na druhém voze : prásk! A teď ta poslední možnost, vypnout čtvrtý podvozek : jupííí! Jedeme. Lidé i my jsme si oddechli a já pokračoval s jedním vypnutým podvozkem. Výměnu vozu jsem odmítl, protože jsem již jel defacto do vozovny.

A jak se jede se 3/4 podvozků? Brzdná dráha je neskutečně delší a sotva jsem se vyšplhal do kopce ze zastávky Okrouhlická z centra.

Žádné komentáře:

Okomentovat