sobota 2. července 2016

Se šestnáctkou na Zvonařce

Obratiště Zvonařka se hojně používá při výlukách v oblasti I. P. Pavlova a nejinak je tomu i při aktuální opravě tramvajové tratě v Ječné ulici. Celý týden se můžeme těšit z této velmi fotogenické konečné.

Už několikrát jsem zavítal na Zvonařku, oproti některým kolegům, kteří to štěstí ještě neměli. Vede kolega, který je u podniku 22 let a na toto obratiště se s tramvají nepodíval nikdy ve své kariéře.

Podrobnější informace i s videem o průjezdu Zvonařkou najdete v tomto článku z 11. května 2014: S desítkou na Zvonařce.

V týdnu mezi 2. až 10. červencem zde končí linka 16. Desítka pokračuje dál Bělehradskou a je ukončena v Michli. 22 vede z Karlova náměstí Nuslemi do Vršovic a místo ní ve Francouzské ulici jede odkloněná 11.
Zvonařka, konečná stanice, prosíme vystupte.
Tramvaj je připravena k odjezdu.
Okolo poledne se přihnala průtrž mračen a na troleje v Korunní ulici spadla větší větev a bylo nutné dráty opravit. Dispečink vyhlásil tedy odklony pro linky 10 a 16. Nejdřív mě překvapilo, že jsme měli jet Vinohradskou, při tom na křižovatce u I. P. Pavlova se pilně pracovalo a rozhodně to nevypadalo, že by se tam dalo projet od Muzea na Tylovo náměstí. Však také za 5 minut byl odklon upřesněn a jelo se už na Želivského vlevo ke Krematoriu a mohl jsem si ve Strašnicích udělat neobvyklou fotku:
Vozy 8466+8467 v zastávce Nad Přimaskou.
Když jsem byl v zastávce Průběžná, odklon ukončili. Doufal jsem, že se vejdu do pořadí. Bylo mi totiž jasné, že šestnáctka za mnou už výlukou nejela a proto jsem trochu zrychlil a snažil se projet Vršovicemi nahoru k Nám. Míru, co nejrychleji. Klaplo to na jedničku. Když jsem míjel křížení s Blanickou, už se v obloucích z Korunní objevovala kolegyně. Zpožděn asi o 15 minut jsem na Zvonařce rychle obrátil a už bez zpoždění uháněl na střídání.

Žádné komentáře:

Okomentovat