iDnes: Kamion poškodil tramvajovou trolej na pražském Smíchově, lidé museli metrem
Linky 12 a 20 jely z Anděla v Nádražní ulici vpravo Na Knížecí okolo Ženských domovů ulicí Radlickou zpět na Anděl v ulici Plzeňské: Kudyže?
Linka 14 byla odkloněna až do Vozovny Motol, ale já měl linku 12 pořadí 12 a tak jsem se zase mohl těšit na průjezd "zakázanou" Radlickou. Ty najeté tramvaje v úseku mezi Smíchovem a Barrandovem dělaly pendl (jezdily tohle krátké kolo stále dokola) a cestující mezi Andělem a Smíchovem museli metrem.
Proč zakázanou Radlickou? Protože ač tam existuje tramvajová trať, kvůli velké vytíženosti této ulice individuální dopravou policie nevidí provoz tramvají ráda a chce o něm vždy vědět a pravidelnou linku vždy odmítnou.
Takže už na Palmovce jsem nastavil místo Sídliště Barrandov jako cílovou stanici Na Knížecí a vyrazil do města ještě dle jízdního řádu.
Linka 12 s konečnou Na Knížecí. |
Na Knížecí jsem se začal nořit do místních kolon a pozoroval jsem v klidu ruch a pohyb. Tedy spíš to parkoviště před sebou.
Všichni se snaží natlačit do úzké uličky. Jen na tomto místě stojím bez hnutí 5 minut. |
Vozy 8442+8443 Na Knížecí. |
Po 5 minutách jsme se konečně protlačil blíže k semaforům. |
Hned za rohem další semafor. |
Signalizace pro tramvaje se používá velmi výjimečně. A asi i udržuje. |
Poslední semafor před Andělem. |
Další nepochopitelná věc pro mě je, že při rekonstruci této ulice (jistě jste si všimli, že je vše nové) se doopravdy vůbec na pravidelný provoz tramvají nemyslelo a neudělali větší prostor pro průjezd, aby se tramvaj vešla vedle aut. Stačilo třeba 30 centimetrů. Takhle to je na milimetry a okolo větších aut to je bez šance a mě to zase nestojí za problémy se takhle někam cpát, notabene, když tam budu stejně stát na semaforu.
Konečně jsem se probojoval na Anděl v Nádražní ulici a zase pokračuji zpět na Palmovku. Asi o 50 minut dřív, než podle jízdního řádu, ale to se v tuto chvíli neřeší. Na Palmovce si udělám náhradní BP, protože musíme odjíždět v intervalu, který je teď 10 minut. Stojí předemnou 3 pořadí, takže stojím 40 minut. Ideální, nepotřebuji vystřídání na Andělu, které mi kolega nabízí. Udělám tedy ještě jedno kolo přes Na Knížecí, se stejným výsledkem. Opět dojíždím kolegu předemnou, takže nabral při tom obratu 10 minut zpoždění, já projel jak nůž máslem, ale nemůžu tam postávat na světlech, jen abych dodržel interval. Zvolním, když jedu z Anděla na Malou Stranu, nejlépe, aby se mezi nás dostala jiná linka, například 22 od Národního Divadla.
Asi v 19:15 se z dispečinku ozve spásná informace, že jsme vysvobozeni a trolej byla opravena! Bohužel jsem už přes hodinu mimo oproti jízdnímu řádu, takže vím, že se budu opět někde otáčet.
V 19:32 vyrážím z Palmovky a dispečer mi hned volá. Mám ještě jet po své trase přes Nádraží Holešovice a Strossmayerák na Letnou a přes smyčku Špejchar se otočit zpět na Palmovku a měl bych se nějak trefit do jízdního řádu. Rozhodl jsem se, že cestující nechám vystoupit už na Spartě, protože jim tam aspoň pojede nějaká jiná tramvaj, třeba zrovna ta 25, kterou za sebou zdržuju, nechce se mi je vozit až na Špejchar, odkud jim vůbec nic nejede a museli by daleko pěšky. Bohužel se mi v tu chvíli sekne počítač, už tohle všechno nerozdejchal, takže výhybku do smyčky si musím přehodit ručně a tak ztratím cené vteřiny/minuty.
Otáčím se do jízdního řádu přes Špejchar. |
Ještě tu mám 3 cizí fotky, nejsem jejich autorem, jsou stažené z FB:
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazat