úterý 11. února 2020

Překážka na troleji

Do Evropy se přihnala větrná bouře Sabine. Odnášela střechy, lámala stromy, porážela stožáry elektrického vedení. Cestou někde nabrala i dlouhý plechový parapet, který zavěsila na trolejové vedení přímo u Vozovny Žižkov, kde jsem začal svoji směnu na lince 9.

Doslova jsem nastoupil do tramvaje a popojel jen asi 70 metrů. Neodvážil jsem se okolo projet a už vůbec jsem nezkoušel objekt z trolejí strhnout. Ze začátku jsem netušil, co to může být. Chvilkama se to tvářilo, jakoby to bylo z plastu, ale nic jsem neriskoval. Zvedl mikrofon, zmáčkl tlačítko Dopravního dispečera, kam se hlásí závady na trati a jiné mimořádnosti a ohlásil problém. Přesně jsem musel vysvětlit místo, abych jasně sdělil, že obratiště Vápenka není možné použít pro případné odklony tramvají. Dispečer se tedy následně rozhodl, že linka 1 a 9 se bude dočasně otáčet přes dvůr Vozovny Žižkov a linka 11 sjede pod kopec na Palmovku.

Po pár minutách přijeli dispečeři a za další chvilku i speciální vůz se zdvižnou plošinou, který se používá pro opravy trolejí. Dráteníci si rozložili ohrádku, přiblížili se k objektu a strhli ho. Opravdu to byl plechový parapet.

Trať na Spojovací stála asi jen 20 minut, od 13:38 do 13:59. Pak na mě dispečer mávnul, že můžu jet a mimořádnost byla ukončena. Až do konce směny foukal silný vítr, ale větší problémy v pražském tramvajovém provozu větrná bouře Sabine nezpůsobila.






Žádné komentáře:

Okomentovat