pondělí 5. prosince 2016

Přejezd Michelská

Vůz 9060 na Michelské.
Dlouhodobá výluka ulice U Plynárny byl důvod, proč se linka 11 zkrátila jen do provizorní zastávky Michelská. V tomto režimu se jezdilo jen pár týdnů, protože se pak začal opravovat i most přes Botič a tak se tramvaje dál než na Náměstí Bratří Synků nedostaly.

Linka 11 byla ukončena střídavě na Olšanských hřbitovech a na Spojovací, kam jezdila jen v pracovní dny mezi 6 a 19. Střídané přestávky s návratem na původní vůz se čerpaly na I. P. Pavlova a po vystřídání svačináře jsem si vždy radši vůz zkontroloval, protože pankráčtí měli asi úplně poprvé přejezd, takže jsem pak i jezdil s nimi, abych jim poradil a pomohl. Nezlobil jsem se na ně, že po dlouhých letech musí poprvé v životě přehodit směr u KT8N, ikdyž základní znalost, že se s odpojovačem nehýbe při zvednutém sběrači, by se hodila.
Vlepka k výluce.
Olšanské hřbitovy.
Dalším nepříjemným nešvarem bylo, že přejezd byl umístěn snad v nejužším místě celé ulice a okolo nás měla proudit veškerá doprava mezi Nuslemi a Michlí. Ve výstupní zastávce často parkovala auta, protože je to běžná věc, že parkují na zastávkách, jenže tady byl problém ten, že když jsem měl obsazen přejezd a nemohl jsem odjet, doprava se úplně zastavila.
Přejezd je obsazen, musím čekat ve výstupní zastávce.
Autobus má co dělat, aby se okolo mě protáhl.
Řidiči se to zdařilo, doprava může plynout dál.
Jen za ten měsíc se stalo několik nehod, kdy zadkem jedoucí tramvaje odřel řidič nějaké jiné auto či rovnou náklaďák. Když totiž vjíždíme na přejezd, tramvaj se v kloubu zlomí doleva a nevidíme v zrcátku za roh. Pokud zrovna jede podél pravého boku tramvaje auto, nemá tramvaják šanci na situaci zareagovat a nehoda je na světě.

Při této výluce se 2 vozy deponovaly přes noc v blízké vozovně Pankrác pro uspoření nájezdových kilometrů, takže byly pořadí 41. a 42. vyhrazené pro vozy vyjíždějící z HL a zatahující na PA. Pořadí 43. a 44. se z PA večer dostaly zpět do HL.
Jízdní řád přejezdového pořadí z Pankráce do Hloubětína.
Od 1.6.2016 byla zavřená objízdná kolej ve vozovně Kobylisy a všechny vozy KT8N se přesunuly tam, takže probíhala výměna mezi 3 vozovnami. Tato trojsměna vypadala takto: Ráno vyjel vůz z Hloubětína na linku 17 a večer zatáhl do Kobylis. Další den vyjel na linku 11 z Kobylis a večer zatáhl na Pankrác. 
Vůz 9082 na Michelské i s informátorem PID.
S informováním cestujících to je kapitola sama o sobě. Ulice byla totiž úplně uzavřena pro veškerou dopravu směrem na Bohdalec a i autobusové linky musely jezdit objížďkou přes Vršovice. Jenže přestup na ně byl už o zastávku před konečnou, tedy Pod Jezerkou a to se ve výlukovém hlášení rozhodně neříkalo. Takže jsem cestující dovezl na Michelskou, tam jsem je informoval o tom, že zde vůbec žádný autobus nezastavuje (ani linky dále do Michle a Kačerov linky 139 a 196) a musí se mnou zase o jednu zastávku zpět. Dělal jsem pak tedy to, že jsem Pod Jezerkou zvedl mikrofon a hlášením do vozu informoval cestující o tom, ať si vystoupí nyní, že pokud se mnou dojedou až na konečnou Michelská, žádný autobus tam nezastavuje. A pokud jste četli dobře, jistě si říkáte, že jsem přeci psal a fotil projíždějící autobus - správně! Ale ten autobus přes tu zastávku pouze projížděl, přestup na něj byl právě Pod Jezerkou. Za celý měsíc urgování, aby hlášení doplnili se náprava nezjednala. A tak jsem byl i docela rád, že jsme o tuto výluku pak přišli a přenechali ji kobyliským.

Žádné komentáře:

Okomentovat