neděle 21. srpna 2016

Porovnání vypravení

Od 28. srpna se mění po 4 letech pravidelné linkové vedení velké části tramvajových linek. 12 jich trasu nemění, 9 mění a vrátí se opět 3 nové linky. Po té, co jsem viděl jaké vlaky a pořadí bude vypravovat moje domovská vozovna Hloubětín, zapátral jsem v paměti (a na disku) a vyštrachal jsem staré vypravení z roku 2010 ze stejného období konce prázdnin.

To byly ty krásné časy, kdy jsme měli v Hloubětíně ještě linku 3 jezdící až na Lehovec, linku 19, kterou měl každý rád, kromě mě apod.
Vlevo vypravení z roku 2010, vpravo nové od 29.8.2016.

Nyní popis pro laiky, co na tabulce vlastně vidí.
"Graf" - je číslo grafikonu, to jsme dřív zapisovali do výkazu řidiče, podle kterého grafikonu jezdíme, ale pak někomu došlo, že je nesmysl, aby to řidič někam psal, když už je to jednou napsané na jízdním řádu a těžko bude řidič jezdit podle jiného řádu než podle toho, který platí pro ten den.
"Linka" a "Pořadí" - číslo linky a pořadí na lince.
"Typ vozu" - jaký typ vozu je na tom pořadí předepsán. To depo musí dodržovat. V pravém moderním vypravením už najdeme i garantované nízkopodlažní spoje označené KT8N-G a v levém dnes již historické vozy KT8.
"Výjezd" - výjezd z vozovny, řidičovi ale začíná směna o 20 minut dříve, takže při výjezdu 4:45 se musí hlásit výpravčímu již ve 4:25.
"Střídání" - pokud se řidiči střídají na trati, je zde uveden tento čas. Rannímu končí tímto časem směna a odpolednímu začíná. V obou sloupcích "Střídání" je většinou napsán stejný čas, ale někdy jsou rozdílné. To proto, že se na daném pořadí vystřídají 3 řidiči. Někdy tam není vyplněno nic, to znamená, že se střídání odehrávají formou oddělení od vozu (o tom někdy jindy) a nebo je vyplněna kolonka "Zátah"
"Zátah" - kdy dané pořadí zatahuje do vozovny. Pokud je tam dopolední čas znamená to, že je to jen šejdrové pořadí, které jezdilo jen o ranní špičce a odpoledne opět vyjíždí na trať.

Snad tento rychlokurz je aspoň trochu pochopitelný, ale ve zkratce jde prostě o tabulku, kde je přehled směn přidělených pro vozovnu Hloubětín. Tyto směny jsou pak přidělovány řidičům dle turnusu. Ještě je otázka, jak často se tento rozjezd mění? V průměru několikrát do týdne, dle různých výluk, ale základ zůstává jakžtakž stejný.

Nyní zásadní otázka: Bylo to lepší, nebo ne? Já říkám, že je to srovnatelné, jen jsem rád, že už zmizely 15 s 19, ty jsem vážně neměl rád :D

Žádné komentáře:

Okomentovat