neděle 14. dubna 2019

Pochvala

Vždy jsem si zakládal na tom, že v případě odklonů a mimořádných událostí jsou informace pro cestující na prvním místě. I když mi při mluvení do mikrofonu běhá mráz po zádech, klepou se mi trémou ruce a občas i hlas zadrhne, málokdy vynechám příležitost lidem zahlásit, co se děje, jak dlouho budeme někde stát a proč, nebo při odklonech podrobně popsat kudy pojedeme.
Byl čtvrteční večer 28. února a já stál s tramvají na lince 16 v zastávce Krejcárek. Najednou se z vysílačky ozval známý tón hovoru od dispečera a ve mě jako vždy hrklo, co jsem zase kde provedl? Ohlásím se a dispečer mě informuje o okamžitém odklonu. Na Balabence se stala nehoda, mám jet po Sokolovské ulici a pak se otočit zpět přes Palmovku u metra do centra a na Kotlářce se odstavit na střední kolej. Rychlé, výstižné, dispečer měl spoustu další práce a já ihned po ukončení spojení spustil mikrofon do salónu a zahlásil jsem cestujícím, jak se věci mají. Rozhodně jsem jim nedoporučil čekání na jiné tramvajové linky, jistě budou postiženy tímto problémem také, ať jedou do Vysočan a Hloubětína radši metrem. Přijde mi lepší rovnou v hlášení nabídnout řešení jejich náhradní cesty, aspoň se tím ušetří spousty otázek.

Jedné paní se mé hlášení cestujícím zalíbilo natolik, že hned po vystoupení z tramvaje si dala tu práci, vyplnila formulář na stránkách DPP a ocenila moji práci tímto textem:

"Dobrý den, touto cestou děkuji panu řidiči tramvaje č. 16, vůz 9056, který nás před chvílí /28/2 20,28/ vezl z centra a na Krejcárku se dozvěděl o velmi čerstvé nehodě na Balabence. Poskytl nám veškeré informace o změně trasy, doporučil další spojení a omluvil se za komplikace. Byl vstřícný a milý. Přeji mu co nejméně mimořádných událostí a co nejvíce spokojených cestujících."

Pochvaly si velmi vážím a mnohokrát děkuji!

1 komentář:

  1. Také se přidávám s poděkováním, nejen vám, ale všem řidičům, kteří změny hlásí, protože nám cestujícím to hodně pomáhá. A to i přesto, že je to zpráva nemilá :)
    Díky!

    OdpovědětVymazat