sobota 16. května 2020

Motolský double

Tak ono jedno sjetí z trasy je samo o sobě velmi nepříjemné, ale večer v pátek 15. května se povedlo v Řepích sjet z trasy dvěma motolským řidičům na lince 9 za sebou! To už muselo dispečery trošku nahněvat.
Jízdní řád nám neurčuje pouze časy odjezdů z kontrolních bodů (Co je to kontrolní bod?), ale i po které koleji máme na konečné projet. Občas je to opravdu zkouška pozornosti. Malinkatá číslice v bludišti jiných důležitých čísel snadno zanikne. Kór když je manipulace po jiné koleji uprostřed směny na lince, kde se roky, možná desetiletí, jezdí po stejné koleji. To je i náš příklad linky 9 v Řepích.
Příklad jízdního řádu, který na konečných přikazuje jízdu po jiné koleji.
Dvě pořadí na lince 9 totiž po 20. hodině projedou nezvykle po střední koleji, i když směnu nekončí, nezatahují do Motola, ale pouze předjedou jiné vozy na vnitřní, které si užívají přestávku.

Já měl žižkovské 13. pořadí linky 9. 14. pořadí už zatáhlo do Motola při cestě z centra a tak až do Řep za mnou přijela 15. a 16. devítka. Obě motolské tramvaje měly jet po střední koleji a předjet mě. Řidič té 15. si všiml jako první, že mu překážím v cestě. Přišel za mnou s dotazem, kdy jedu? Zklamaně odešel, když jsem mu oznámil, že až ve 20:34. On měl odjezd ve 20:19. Tušil jsem, jaké řešení dispečink zvolí. Však se mi do minutky ozvali.

"Pane řidiči kolega za vámi si sjel, takže vy pojedete teď ve 20:19 na jeho jízdní řád a on pojede na váš." Přestávka mi byla tedy ukončena a já hned vyrazil do města, už byl čas. Dispečer mi ještě nastavil, ať se mi na počítači zobrazují správné odjezdy z kontrolních bodů, takže ani nevadilo, že nemám papírový jízdní řád toho 15. pořadí, které jsem nahrazoval.
Počítač umí zobrazovat čas odjezdu z nejbližšího kontrolního bodu.
Dojel jsem až k Andělu, kde se mi znovu ozval vyzváněcí tón vysílačky. Dispečer mi říká: "Vzhledem k tomu, že si sjel i řidič té další devítky, tak vás budu muset ukončit u Vozovny Žižkov, aby vás mohli předjet. Do centra už pojedete na svůj jízdní řád." Potvrdil jsem příkaz, do hlásiče zastávek na počítači jsem nastavil kód 8038, což je zatahovací kód z Řep do Vozovny Žižkov. Tím se mi zobrazila správná cílová konečná zastávka na digitálním transparentu a také se cestujícím správně u vozovny zahlásí informace, že si mají vystoupit, že tramvaj zde jízdu končí.

U Vozovny Žižkov se tomu pár lidí divilo, vždyť podle jízdního řádu jsem měl dojet až na Spojovací, ale vše se obešlo bez složitějšího vysvětlování. Místní jsou zvyklí a za pár minut jim pojede další spoj.
S vozem 9431 u Vozovny Žižkov.
V obratišti jsem se odstavil na vnější kolej a zaběhl se do výpravny zeptat, jak to chce výpravčí vykázat. Jízda na cizí jízdní řád ji nezajímala, hlavně ta neodjetá část od vozovny na Spojovací, ta je důležitá, aby ji odmazala z kilometrů. Vše musí souhlasit na metr.

Po chvilce čekání jsem se na Ohradě napojil na svůj jízdní řád mého 13. pořadí linky 9. Oba nepozorné motolské řidiče asi čeká služební hlášení a pohovor u nadřízeného, ale splést se může každý. Ani já nejsem svatý.

Vyprávění o mém sjetí z trasy na lince 11: Tudy ne, přátelé.

3 komentáře:

  1. Ale trochu jsem nepochopil. Co jsi dal do orientace, když do hlásiče 8038?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V orientaci zůstal kód pro linku 9, tedy 0009. Neměnil jsem číslo linky, takže mohl zůstat.

      Vymazat
  2. ten jízdní řád té 10 jak tam je mi je nějaký povědomý xD

    OdpovědětVymazat