pátek 7. listopadu 2008

Trojkošestnáctka

V Praze probíhá výluka úseku Výtoň - Podolská Vodárna, tedy ve Vyšehradském tunelu. Vlaky přijíždějící jako linka 3 se na Výtoni automaticky mění na linku 16 a naopak. Takže jezdíme defacto 2 linky zároveň a vzniká z toho jízdní doba Lehovec - Spojovací : 1h 24min tam a 1h 14min zpátky.


Na svém 23. pořadí jsem měl 3 kolečka se dvěmi přestávkami na Palmovce.

Vyrazil jsem z Lehovce jako linka 3 a bez problémů dorazil na Palackého náměstí. Tam nastala chyba první: odhlásil jsem zastávku příliš pozdě a paní z reproduktoru povídala až na Výtoň a nestihl jsem tedy změnit orientace před příjezdem do zastávky a lidé byli trochu zmatení. Dál jsem pokračoval již jako linka 16 přes Albertov, Botanickou Zahradu na Karlovo náměstí a dále po její trase. Na další kontrolní bod, zastávku Štěpánská jsem přijel o 2,5 minut dřív.

Musel jsem čekat, naštěstí za mnou nikdo nebyl a nezdržel jsem žádnou tramvaj. Po této zkušenosti jsem usoudil, že je tedy dost času. Chyba lávky. Na kontrolní bod Želivského jsem dojel se Z<3 min. Dole na Nákladovém nádraží Žižkov mě předjela 9 a to už jsem tušil nebezpečí. Naštěstí se nevyplnilo a na kontrolním bodě Strážní se na počítači objevilo Z<60 sec a na konečnou jsem tedy dojel v čase.

Ze Spojovací jsem vyrazil se Z<75sec, kvůli dlouhému čekání na volno. Cestou jsem nabíral další nepředpokládané zpoždění a tak jsem přijížděl na Štepánskou se Z<3 min. Pak přišla chyba druhá: po příjezdu na Karlovo náměstí hned po otevření dveří se objevilo volno do mého směru, ale to bylo nemožné to stihnout a tak mi světla utekla.

Vinou neznalosti prostředí jsem tam zůstal stát jak truhlík a nevšiml jsem si důležité věci, a to, že jsem se nepřihlásil do křižovatky. Projela okolo mne protijedoucí linka 10 a na mě se křižovatka vyprdla. Pak mě to trklo, že bych se asi mohl přihlásit, vylezl jsem z kabiny a navolil se. Omlouvám se tímto řidiči na lince 22, který stál za mnou a jistě si ťukal na čelíčko :-). Na Výtoni jsem se převlíkal na linku 3 se zpožděním 4 minuty a na Palmovku i s takovým zpožděním dojel.

Kolo druhé jde shrnout slovy : pohoda, bez problému se Z<60 sec, bez větších obtíží, dokonce jsem i čekal, abych nebyl předjetý.

Kolo třetí, poslední před střídáním : běs a hrůza! S linkou 3 jsem nabíral na Bílé Labuti vozíčkáře a potkal kolonu mezi Jindřišskou a Václavákem. Na Výtoň jsem přijel se Z<5 min. Vyrazil jsem na stíhaci závod, aby mě na Moráni nepředjela linka 10. Bohužel se nepovedlo a o kousek mi tam vjela, ale ta patří 6 minut za mě! Bez šance. Plahočil jsem se za ní až na Biskupcovu, kde se naše cesty dělí. Když jsem vyjížděl ze zastávky Kněžská Luka z.c. se ozvalo z reproduktorů : "Odjezd z konečné za 1 minutu". To určitě, vždyť tam ještě ani nejsem!

Měl jsem osmiminutové manko. Předemnou byly linky 1 a 9 a ve výstupní zastávce na Spojovací zůstaly stát, protože se tam víc jak jedna 1 do smyčky nevejde. Ze Spojovací jsem tedy vyjel se Z<5 min na střídání. Těžko k uvěření, ale shodou náhod jsem byl na Želivského již jen Z<4 min a na Náměstí Míru mi přálo štěstí nejvíc - nepředjela mě linka 22 a tak jsem mohl pokračovat ve stíhací jízdě. Povedlo se. Na Štěpánské Z<5sec!! Po převlečení na linku 3 jsem vyrazil z Výtoně na Palmovku. Všichni se asi rozhodli, že cesta přes Václavské náměstí bude to pravé a tak to tam všude stálo v kolonách. Na Vltavskou jsem tedy přijel se Z<3 min. A jaký je konec mého příběhu? Na střídání jsem přijel naprosto přesně a střídající řidič se mě ptal, kde mám tu cihlu, že jsem to všechno stáhnul! :-)

U této linky (Trojkošestnáctka) je velmi nepřijemné, že prakticky 4x projíždí centrum, kde se může stát cokoliv. Stačí se chvilku někde zdržet a vezeme si to zpoždění přes celou Prahu. Jinak to byla sranda.

Žádné komentáře:

Okomentovat