pátek 21. ledna 2011

Stížnost

Když jsem ráno 20.1 přišel do práce, zjistil jsem, že jsem na dlouhém seznamu lidí, kteří se mají dostavit k šéfovi vozovny na kobereček. Tušil jsem, že to mohou být jen 2 záležitosti. Někdy poslední dny stahovali data z tachografů, aby zjistili, kdo porušoval omezené rychlosti nebo stížnost k události, jež se stala dne 3.1. Po směně jsem si došel do 1. patra k mému nadřízenému na "sprdunk". Zatímco ostatní si tam chodili pro fotografie z naměřených rychlostí či grafy z tachografů, já jsem musel odpovídat na stížnost. Popíši vám, co se stalo.

První kontakt

Měl jsem ranní směnu na lince 8 s dvojicí vozů T3.RP. Přijížděl jsem do zastávky Kamenická z centra (do kopce) a ozval se typický zvuk skluzu (je to takové svištění jak kola klouzají po kolejích), bylo jasné, že normálně v zastávce nezastavím. Po přechodu za zastávkou se pohyboval chodec, který také viděl, že jistě nezastavím u sloupku a zůstal stát v bezpečné vzdálenosti. Proto jsem usoudil, že můžu zastávkou projet a zastavit až po přerušovaném brzdění a opětovném uvolňování chycených brzdičů (s připískováváním, ale u tohohle vozu to nebylo s intenzitou pískování nijak slavné).

Pán pak nastoupil a očastoval mě velmi hrubou urážkou a obviněním, že jsem ho naschvál chtěl přejet. Nenechal jsem si to (asi bohužel) líbit a otevřel jsem dveře od kabiny a řekl, že se omlouvám, ale určitě to nebylo naschvál, že to byl skluz a že on sám zastavil v bezpečné vzdálenosti, takže se ohrožen určitě nemůže cítit, já sám bych ho neohrozil, ujišťoval jsem ho, že bych byl nucen použít nouzovou brzdu, kdyby on nezůstal stát. On pokračoval v hrubých slovech na mou adresu a zapochyboval, že vůbec něco takového jako skluz tramvaje a ještě k tomu do kopce, existuje. Řekl jsem mu, že je vidět, že o tramvaji nemá ani ponětí a má to nechat být. Co následovalo v další zastávce bylo velmi nepříjemné.

Druhý kontakt

Opakovala se totiž stejná situace se skluzovými podmínkami. Asi předemnou projel nějaký solící vůz nebo nevím, proč to v těchto zastávkách nešlo ani trochu zastavit, člověk se dotknul brzdového pedálu a už mu svítili brzdiče (= kola se zastavila, ale vůz jel nezastavitelně dál). Jenže v tomto případě byla situace přecijenom odlišná. Po přechodu za zastávkou Letenské náměstí šli malé děti.

Musel jsem použít nouzovou kolejnicovou brzdu, abych zastavil u sloupku. Lidé samozřejmě byli velmi nespokojení s mojí jízdou, ale nikdo jiný než dotyčný pán se neozval. Ten se téměř rozběhl k mé kabině a roztrhl mi dveře od kabiny a začal na mě řvát. Nebudu tu opakovat, co všechno mi stihnul říct. Jeho hlavním cílem byly v tuto chvíli mé sluneční brýle, které mi chtěl násilím strhnout z jeho přesvědčení, že kvůli nim nemám dobrý rozhled a jedu jako k**tén. Opět jsem mu opakoval, že se omlouvám, ale teď jsem musel zastavit nouzově, protože šli přes přechod děti.

To on nechtěl slyšet, stále opakoval, že jsem ho chtěl naschvál přejet. Chvilku jsme se přetahovali o dveře kabiny, nakonec je pustil a já se mohl zamknout a pak s ním komunikovat pouze přes sklo. Zranil jsem si přitom ruku, jak jsem se křečovitě snažil zavřít dveře, protože, když vám řeknu, že to byl poměrně vysoký chlap, velmi svalnatou postavu, holá lebka a zrzavá bradka asi 20cm, šla z něj prostě hrůza, když ještě člověk viděl, že on je doopravdy do ruda rozžhaven. Stále jsem se mu omlouval, že určitě jsem ho nechtěl přejet, že za vše může skluzová ochrana, která absolutně nezareagovala, ten písek se prakticky nesypal ani po stisknutí tlačítka.

Tak tento člověk na mě napsal stížnost na mojí kvalitu jízdy, kterou ale následně vyzdvihl, když prohlásil, že v zastávce Sparta i Hradčanská jsem zastavil ukázkově. V odpovědi na stížnost jsem mu poděkoval za uznání s ujištěním, že takto to mělo vypadat i na předchozích zastávkách, leč skluz byl proti mě.

Nevím, jak se to bude vyvíjet dále, je ale jisté, že ikdyž se snažím být k lidem maximálně vstřícný, už mám na kontě jednu stížnost a tu mi nikdo ze záznamů nevymaže. Asi mě přijde překontrolovat náš technik jízdy, ale ten měl k mému stylu vždy jen superlativy. Prostě se nepovedly 2 zastávky a potkal jsem blbce, který umí psát na počítači, protože formulář na stížnosti je přímo na stránkách DPP, aby lidé, kteří neunesou, že jim ujede tramvaj, mohli napsat ihned stížnost na řidiče a mohli mu uškodit.

Žádné komentáře:

Okomentovat