pondělí 17. dubna 2017

Výluka Balabenka

Osobně jsem tuto výluku překřtil jako "Kolem Palmovky", protože všechny linky, které nemohly kvůli rekonstrukci tramvajové tratě pokračovat dále do Vysočan, byly ukončeny jednosměrným objezdem a projely tak všechny možné zastávky pojmenované Palmovka.




Bludný Hloubětíňák

Důležitým aspektem tohoto přerušení provozu bylo odstřihnutí Vozovny Hloubětín od zbytku sítě. Začalo se opravovat v pátek 24.3. v noci na sobotu. Všechny hloubětínské vozy na trati zatáhly buď do Ústředních Dílen nebo do Kobylis, což se týkalo i mě. V 1 hodinu v noci jsem tedy přijel do Kobylis, pracovník depa mi zkontroloval vůz a poslal na 12. kolej. Přiznám se bez mučení, zabloudil jsem. Kámen úrazu je totiž v nezvyklém rozdělení vozovny. 11. a 12. kolej se maskuje, jako by byla od první výhybky vpravo, jenže to jsem dojel na 13. a zjistil, že jsem blbě.
S vozem 9062 zatahuji do vozovny Kobylisy.
Po letech opět s vozem 14T. Vyjíždím z Kobylis na linku 17.
Nepotěšil jsem místní řidiče, kteří už netrpělivě čekali, až budou moct také zatáhnout a nebudu jim tam překážet. Naštěstí mi pomohli napodruhé zatáhnout již na správnou kolej a tímto jim děkuji za trpělivost. Jsem poučen z nezdaru pro příště. Výluka tedy na příštích 20 dní začala.


Linkové vedení

Linka 8 se spojila se 14. Vznikla velmi dlouhá trasa a aby mohli řidiči čerpat přestávky, na Palmovce jsme se střídali. Ani Spořilov, ani Nádraží Podbaba nejsou dostatečně kapacitní smyčky, kam by se vměstnalo tolik stojících tramvají, aby se mohly přestávky vybírat tam. Na spojené 16 a 25, kde na Kotlářce je spousta místa a na Bílé Hoře se také pohodlně 2 - 3 vozy vejdou, byly přestávky na konečných. Na lince 8+14 jsem odjezdil pouze celodenní směny, ze kterých jsem pár vyzkoušel a linku 16 a 25 jsme přidělenou do Hloubětína nedostali. Základním bodem pro změnu čísla linky byla dočasná zastávka U Balabenky
S vozem 9314 jsem právě přejel z linky 8 na linku 14 směr Spořilov.


Se soupravou strašnických vozů 8385+8386 jsem změnil linku 14 na linku 8.
Jízdní řád linky 8+14.
Vlepka do jízdního řádu pro linky 8 a 14.

Okolo Vysočan jezdily dvě denní linky (35 a 36) a jedna noční 62, která se na Balabence změnila na 64. 35 i 36 jsem si vyzkoušel obě a třicet pětka se mi zdála o trochu lepší. Nejen, že tam byly vypravené "plnohodnotné" tramvaje (soupravy a KT8N), ale přestávky na Lehovci byly ve směnách daleko lépe rozmístěné, než u 36. Rozdíl byl asi v tom, že 35 měla na druhé konečné (Vysočanská) pouze 6 či 7 minut, takže smyčkou jen prosvištěla a o to delší byly přestávky na Lehovci. 36 měla časy na konečných sice vyrovnanější, ale při častém zpoždění kvůli semaforům na Balabence a velkému množství cestujících, kterým trvalo déle, než se do sólo vozu naskládali, se často stávalo, že jsem ani na jedné neměl pořádně čas vydechnout a na konečné jsem postál jen chvilku. Odtud asi ten dojem, neustálého kroužení. Byly převezeny i dvě "Wany" ze Strašnic, aby mohlo být aspoň jedno pořadí na 36 garantovaně nížkopodlažní. Ke konci výluky už zbyla po nehodě jen jedna.

Jízdní řád linky 35.
Vlepka do jízdního řádu pro linku 35.
Jízdní řád pro linku 36.
Vlepka do jízdního řádu pro linku 36.
Na těchto dvou linkách se stalo překvapivě hodně nehod. Přičetl bych to velmi obtížné dopravní situaci, protože se kvůli rekonstrukci tratě uzavřela Sokolovská ulice do centra a pro auta, se zavřenou Vysočanskou estakádou, to byl vražedný mix. Kolony stály po celé Libni, Vysočanech až na kopec na Prosek. Jednou jsem jel ráno autobusem na lince 140 z Proseka na Palmovku 25 minut (obyčejně to trvá asi 7).
Na Starém Hloubětíně se na střední koleji čerpaly přestávky, vnější kolejí se předjíždělo.
První pořadí linky 36 bylo jediné garantovaně nízkopodlažní. Pro cestující to byl ve špičce spoj jednou za 1:45h.

Vyjíždím z Údu


Nebojte, to není nic pohoršujícího. Takhle jsme si mezi sebou oznamovali, že nás čeká výjezd (případně zatažení) z Ústředních Dílen (=ÚD). Nahradit odstřihnutou Vozovnu Hloubětín by totiž při dnešním velkém vypravení žádná jiná vozovna nezvládla a tak se část hloubětínské agendy přesunula do Hostivaře. Měli jsme tam minivýpravnu, depáky pro drobné opravy. Ti si také při zatažení přebírali vozy ihned za vraty a odjeli do tajemných dílenských hlubin. Nevěřili řidičům, že by v obrovském areálu plném výhybek, oblouků a zákoutí, nezabloudili.

Jízdní řád linky 6 vypravené z ÚD pod hlavičkou vozovny Hloubětín.

Depák si odváží tramvaj do potemnělého areálu dílen.
Dočasná výstupní zastávka Ústřední Dílny.
Výluka trvala do rána 12. dubna a v tu samou chvíli se pro změnu uzavřela tzv. "Dolní Palmovka", tedy trať v ulici Na Žertvách.

Žádné komentáře:

Okomentovat