sobota 24. srpna 2019

Přejezd Spojovací

V sobotu 10. srpna se uzavřelo obratiště na Spojovací, aby mohla proběhnout rekonstrukce. Budou nové koleje, povrch i výhybky, i když ty zůstanou ručně ovládané, protože se sem nevejdou dálkově ovládané kvůli nedostatku místa. Stojící tramvaje na vnitřní a střední koleji by neodblokovaly obvod výhybky, protože stojí hned za výhybkou. V Koněvově ulici se za křižovatkou se Spojovací postavil klasický kolejový přejezd typu Californien.



Na "Kaliforňana" jezdila pouze linka 9. Ostatní místní linky 1 a 11 byly ukončené u Vozovny Žižkov. Na linku 9 byly vypravované tedy pouze obousměrné vlaky typu KT8D5.RN2P a těch pořadí bylo tolik, že na žádnou jinou linku KT nevyzbyly. Linku 9 obsluhovaly KT vyjíždějící z vozoven Žižkov, Motol a Hloubětín z Ústředních dílen.

Noční dopravu zajišťovala linka 90 s jediným 51. pořadí. Tramvaj KT po jedné koleji jezdila mezi Vozovnou Žižkov a Spojovací. Přišlo mi zvláštní, že ač jezdila tramvaj ve směru na Spojovací po protisměrné tramvaji, nikde na přejezdech nebylo na tuto změnu upozorněno.




Pro cestující byla výluka velmi náročná z několika důvodů. Linka 9 měla ráno a večer normální 20 minutový interval, takže jako náhrada za odkloněné 4 linky (devítka jezdí v polovičním intervalu, proto ji počítám dvakrát) byla velmi slabá. Já sám jsem to pocítil, když jsem jezdil na ranní na Žižkov, tak mi při přestupu z autobusu 195 ujížděla 9 v 5:06 před nosem a další jela až v 5:26! Nic jiného po Koněvce nejezdilo. Další nepříjemností je, že na změnu směru dostal řidič 4 maximálně 5 minut! Dost vražedné zkrácení vzhledem k tomu, že na této lince většinou jezdili nehloubětínští řidiči, kteří s obracením směru na KT neměli pražádné zkušenosti. Počet závad na této lince byl enormní. Během jednoho dne i 7 vlaků postihla závada. Ostatně tohle byl i jeden z důvodů, proč se otevření obratiště (byť pouze 1 koleje) uspíšilo a už 25. srpna linka 9 jezdí v běžném režimu a linky 1 a 11 jsou stále ukončené u Vozovny Žižkov.





Měl jsem i noční linku 98 a přestup na tu výše zmíněnou linku 90 byl taktéž uživatelsky velmi nepříjemný. Ta 90 totiž stála za křižovatkou defacto v protisměru, i když pak odjížděla na Spojovací. Cestující tedy vystoupili z 98 na zastávce ve směru z centra a čekali, až jim přijede ta 90, o které byli informování rozhlasem. Ti odvážnější se mě i zeptali, kdy přijede, že čekají už hodinu! Já jim ukázal na tu 90 za křižovatkou a řekl jim, že stojí támhle. Pán se na mě nechápavě podíval a poznamenal: "No jasně, to je ale na druhou stranu, já chci na Chmelnici." Já: "Ta tramvaj jede na Chmelnici, je obousměrná." Dalším nepříjemným aspektem bylo, že ta tramvaj z linky 90 zatahovala od Ústředních dílen už ve 4 ráno! Takže hlášení v lince 98 bylo po této době nepravdivé. Cestující si totiž museli přejít na zastávku přímo k vozovně, protože od této chvíle až do 5 hodin jezdili tramvaje na Spojovací pouze z vozovny Žižkov. Prostě naprostý chaos, i já jsem měl potíže se zorientovat, odkud a kam jim zrovna v tu dobu pojede nějaký spoj na Spojovací.



6 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Není tam dostatek místa pro odhlašovací kontakt. Vozy stojí hned za výhybkou a tak by blokovaly její přehození.

      Vymazat
    2. A vešlo by se to tam kdyby třeba nějaká linka byla ukončena u vozovny žižkov

      Vymazat
    3. Ne, tam nejde o to kolik linek tam končí. Jde o to, že na vnitřní a střední koleji je na Spojovací místo pouze pro 1,5 soupravy. Třeba na Lehovci je na střední a vnější místa víc a proto se tam rádiovky umístily.

      Vymazat
  2. Teď jsem koukal na váš speciál z linky 1 a napadlo mě jak by se to dalo udělat aby se tam vešlo i ROV

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mohli by tam i delší pauzy a vešli se tam třeba 3 soupravy linek 1/11

      Vymazat