pondělí 12. července 2010

Zažlucená šestnáctka

Vůz 8425 u Podolské vodárny.
Ikdyž by se zdálo, že nyní budu komentovat právě ukončené MS ve fotbale, není tomu tak. Chtěl bych zde všem ukázat, v jakém stavu jsou koleje a proč je nutné uzavírat a opravovat tak dlouhé úseky. V neděli jsem měl celodenní směnu na lince 16, která nyní jezdí výlukově z Moráně rovně k Botanické zahradě na Albertov, vpravo na Výtoň, vlevo Dvorce a do smyčky Nádraží Braník (kde je ukončena). Žluté jsou totiž omezené rychlosti pro tramvaje. Ta nepřísnější POMALU je jen celožlutý obdélníček a znamená, že má tramvaj jet do 10 km/h. Kolikrát jsou to doopravdy velmi dlouhé úseky a hlavně zároveň vedené s automobilovou dopravou, takže si asi musejí řidiči aut klepat na čelíčko, proč je ten tramvaják zdržuje a naschvál jede pomalu.

Poznámka: na fotkách jsem červeně označil začátek a konec omezené rychlosti. Začátek pozná každý, je to buď výše zmiňovaný žlutý obdélník bez čísla nebo s číslem. Konec omezené rychlosti pro tramvaje není stejný jako pro normální silniční provoz (totiž vzdálenější roh následné křižovatky), ale musí být vyznačen přeškrtnutým obdélníkem nebo dalším začátkem omezené rychlosti (i takové případy na fotkách níže jsou).

Směr Nádraží Braník -> Spojovací  

První desítka je hned po výjezdu ze smyčky.
Tahle dvacítka je za zastávkou Přístaviště, když vjedeme na ulici. Ten oblouk je dlouhodobě ve špatném stavu, s KT se tam dalo jezdit i 40, ale to už bylo fakt maximum ;-). Následuje dlouhý úsek omezené rychlosti do 40 až k výhybkám do smyčky Dvorce.
Celý úsek mezi Dvorcemi a Kublovem je omezená rychlost. Začínáme typickou 40.
Přes celý přejezd u bazénu v Podolí je POMALU. Situace je jednoduchá, tramvaj přijíždí tou 40, auto chce odbočit, ale dává přednost tramvaji. Ta zpomaluje na 10 a plouží se před ním a když ho mine celou svojí délkou zrychluje zpět na 40.
Okolo Botanické zahrady přes místní křižovatku je pomalá rychlost. Ale já tam jezdil tak do 6, protože ty koleje jsou tam doopravdy v katastrofálním stavu a tramvaj se i tak celá zakymácela a ozvaly se divné rány, první průjezd jsem si řikal: bum a teď jsem vykolejil.
Když člověk míjí Emauzy, tak celý oblouk (z obou stran) je pod omezenou rychlostí. Nejdřív 15...
..a následuje 10. Tady se starou T3 musí být lahoda zdejší omezenku dodržovat (pro laiky, je to prakticky nemožné se pohybovat do takového svahu do 10).
Poslední omezená rychlost v tomto směru je také na krásném místě. Přimo po přejezdu magistrály.

Směr Spojovací -> Nádraží Braník

Začínáme u Olšanských hřbitovů. Když jsem tudy jel poprvé, všiml jsem si omezenky až na poslední chvíli a brzdil jsem magnetama, abych se vešel do rychlosti. Veselý úsek, kdy si lidé musí myslet své, když řidič těsně před zastávkou prudce zpomalí a pomalinku vjíždí do zastávky. Asi aby si je důkladně prohlédl.
Při sjezdu z Karlova náměstí. Úsek, kdy si "vychutnáváme" řidiče aut opět až těsně, když nás mohou předjet. Omezenka končí těsně před zastávkou Botanická zahrada.
Křižovatka u Botanické zahrady.
Zase jsme na modřanské trati a 40 je tu i z druhé strany. V dáli je pak 20, to je těsně před vjezdem do zastávky Kublov (z centra). Tu jsem ale nefotil.
Nad sjezdovou výhybkou u smyčky Dvorce je 10.
Jestli si správně pamatujete, tak 20 je i z druhé strany na tomto místě. Jednu dobu tu byl takový "schod", že sem nemohli jezdit 14T a vidíte, po roce je tu opět omezná rychlost. Za chvíli opět bude pomalu.
Nyní následují asi nejzajímavější omezenky. Zde když jedu těch 10, tak máme fakt pocit, že se vůz každou chvíli vyklopí do křovin. Důvodem jsou nalámané oblouky. Foceno ze zastávky Pobřežní cesta z centra.
Po chvilce následují další lámané oblouky.
Hodně dlouhý úsek s 10 s tím bonusem, že se nestíhají světla a řidič se musí jít znovu navolit do křižovatky. Nikdo nepočítá s tím, že by se tam tramvaj ploužila tak pomalinku.

Žádné komentáře:

Okomentovat