U jednotlivých linek popíšu i jaká má pro mě osobní pozitiva či negativa:
1. místo: linka 3
Je krásně dlouhá (z Lehovce do Modřan cca 64 minut). Nemusí se nikde přehnaně pospíchat ani se nikde loudat. Lidé ji vyhledávají a krásně se kroutí přes centrum. Vysloveně krásný je úsek Vltavská - Těšnov - Bílá Labuť...Občas lidé žasnou, kdeže jsme se to vynořili? Také vypravení je optimální. Vozy KT8(N) se na rozbitou Modřanskou trať prostě hodí a člověk nemusí masírovat po službě bolavá záda. Jedinou nevýhodou jsou střídané přestávky ve všední den na Palmovce, ale jsou koncipovány celkem dobře, tak zase velkou nevýhodou nejsou. Až na některé pořadí (jako 1/3), kde jsou jen 2 kola, ale na Palmovce je potřeba tu přestávku mít :/ Na lince 3 je užasné, že člověk udělá 3 kolečka, má 9 hodin za sebou a jde domů spokojen s dobrým výdělkem.2. místo: linka 17
Jízdní doba ze Sídliště Ďáblice na Sídliště Modřany/Levského je 55 minut. Takto vysoké umístění si 17 vysloužila nejen kvůli své délce, ale také krásným linkovým vedením. Rozhodně má nejkrásnější výhledy na krásy Prahy. Ať už je to výhled okolo zastávky Hercovka nebo nezapomenutelné okamžiky, když se proplétá uličkami na nábřeží - mezi Staroměstskou a Palackým náměstím bych vyhodnotil úsek jako nejkrásnější v Praze. Bohužel na této lince vypravuje voz. Hloubětín pouze 3 pořadí, takže je to dost neobvyklá záležitost. Nevýhody jsou časté spory s automobilistama, kdo patří na koleje a kdo ne. Když ještě dostanete 17 v pondělí nebo v pátek, zábava je zaručena. Na tuto linku je hodně potřeba vůz, který krásně zvoní, jinak se nabírá nesmyslné zpoždění.
3. místo: linka 1
Poměrně krátká linka s jednoduchým linkovým vedením. Vlastně pořád jede rovně až na Palmovce vyjede do kopečka na Ohradu. Její výhoda je určitě, že je velmi zajímavá svými jízdními dobami. Je prakticky nemožné jet mezi Krejcárkem a Libeňským mostem 4 minuty (většinou se jede cca 6 minut), je pak zábavné zpoždění stahovat. Takovou hru vždy hraju na této lince. Důležitý je čas na Hradčanské, podle toho se určuje i čas na Baterii. Nevýhoda může být jen jeden konec, na Spojovací je většinou cca 10 minut.
4. místo: linka 24
Pěkná linka i vedení (její délka jí dostala na tuto pozici), její zajímavostí určitě je, že když se vyjede z Radošovické, nabírá postupně zpoždění až na Albertově má 4 minuty. Nesmí se zpanikařit, ale jet pekně spořádaně dál. Pokud vás nepřejdede linka 14 na Moráni, tak na Václavském náměstí jste již jen 2 minut pozdě a v Karlíně se pospíchat už vůbec nevyplatí, protože jinak na Invalidovnu přijedete předjetí. Její velkou výhodou je, že se nikde moc necpe s automobilisty. Velkou nevýhodou jsou střídané přestávky na Palmovce, které jsou naprosto zbytečné. Střídající řidič stejně nahoře v Kobylisích třeba i 25 minut čeká a vy jste vyhozen na mráz (déšť, slunce, napospas bezdomovců) na Palmovce.
5. místo: linka 25
Hezky dlouhá linka bez střídaných přestávek. Opět žádný větší problém po cestě. Nikde se necpe s auty o místo na kolejích, na obou stranách (voz. Kobylisy a Bílá Hora) je dostatek času k oddechu (cca 20 minut což bohatě stačí).
6. místo: linka 8
Naprosto pohodová linka, kde se nevyplatí nikam pospíchat. Občas o víkendu to je ale velmi omezující, protože pokud se člověk nehlídá a na Nám. Republiky přijede včas, tak se musí přes Karlín setsakramensky táhnout aby na Invalidovně nebyl i o 2 minuty napřed. Linka 8 je takový lehký větřík do upospíchaného světa, ale nemohl bych ji mít častěji. Když člověk jede již po páté Karlínem maximálně 20kilometrovou rychlostí už to unavuje. Ve smyčce Podbaba je v okolí dostatek obchodů ke koupi jídla, takže člověk nemusí chodit na linku 8 obtěžkán svačinami.
7. místo: linka 19
Nějaké dny je linka 19 klidná, ale občas se člověk ani nestačí divit, kde nabírá to zpoždění. Zajímavost této linky je bezpochyby systém střídaných přestávek, kvůli kterým na konečných je max. 12 minut, takže Bezpečnostní přestávky se čerpají na Palmovce. Naštěstí se vracíme do svého vozu (jako u všech střídání na Palmovce). Nepříjemné je linkové vedení. Jízdní doba mezi Lehovcem a Kubání je 34 minut, ale jednou vypadly světla na Průběžné a Želivského a hned jsem byl několik minut předjetý. Můj názor je ten, že kdyby se vylepšil systém na těchto křižovatkách a ještě horní Palmovka, jízdní doba by se mohla zkrátit i na 20 minut. Pokud s 19 někde zaspíte a předjede vás linka 23 na Kubáni, máte o zábavu postaráno, je prakticky nemožné toto zpoždění bez zásahu dispečinku stáhnout (tedy aspoň jsem nikdy neviděl, že by to někdo někdy dohnal), mluvíme tedy o zpoždění cca 15 minut. Ano, čtete dobře i takové zpoždění lze v určité dny nabrat. Sám osobně jsem měl jednou zpoždění 20 minut, to jsem za sebou táhnul 2 další 19, ale lidé se samozřejmě cpali do té mé, takže jsem nabíral větší zpoždění.
8. místo: linka 15
Velmi krátká a nepříjemná linka. Má konec pouze na Vypichu, protože přes Palmovku pouze projíždí a míří zase do centra. Na Vypichu není široko daleko vůbec nic (smyčka je tam uprostřed louky) a za tmy to bývá celkem dobrodružné. Ošklivý je úsek Veletržní - Výstaviště - Nádrhol, kde se musí proplést auty a sólo vůz nevyvolává u řidičů takové obavy jako KT na lince 17 tak ani zvonek nepomáhá.
9. místo: linka 5
Další linka pouze s jedním koncem, protože na Výstavišti není žádné pořádné sociální vybavení a stejně je tam jen 8 minut na otočení a vzhůru do centra. Podle statistik je to nejnehodovější linka (událo se zde nejvíc nehod na kilometr), protože je krátká a hlavně úsek Olšanské náměstí - Hlavní nádraží k nehodě přímo vybízí. Když se to sejde, vznikne ošklivá tlačenice s auty, kde nic nepomáhá, protože ani auta nemají pořádně kam uhnout. Její délka také vyžaduje na pořádnou hodinovou zátěž víc kol, takže třeba 6 koleček není výjimkou (a to je pro mě dost otravné).
10. místo: linka 21
Kdybych mohl, dal bych jí tak na místo 100.! Moje jasně nejneoblíbenější linka. Nenajdeme zde žádná pozitiva. Linkové vedení je otřesné. Nejdřív jedete kolem posprejovaných Modřan, na kterých si se sólem zlomíte krční páteř (kvůli stavu trati) probijete se přes Výtoň a uděláte kolečko kolem bloku u Národní třídy a zase mažete pěkně zpátky. Přestávky jsou 33 minut na Levského, kde není vůbec nic. A po 2. kole už člověk neví, co by dělal. Vysloveně mě linka 21 otravuje, voz. Hloubětín má mnoho pořádí pouze o víkendu, tak se vždycky modlím, aby na mě krátká linka (i svými hodinami) nevyšla.
To je takový seznam linek, které jsem měl častěji, takže můžu hodnotit. Nenapsal jsem zde 2 noční Hloubětínské linka 51 a 52, či speciální vypravení na lince 26, protože jsem je měl třeba jen jednou jedinkrát a to je málo na zhodnocení podmínek. Třeba o lince 19 by člověk řekl, že není problém, ale je potřeba zažít pohledy lidí : "ježíš to je blbec, dyk neumí ani řídit, už má tolik minut zpoždění".
To je takový seznam linek, které jsem měl častěji, takže můžu hodnotit. Nenapsal jsem zde 2 noční Hloubětínské linka 51 a 52, či speciální vypravení na lince 26, protože jsem je měl třeba jen jednou jedinkrát a to je málo na zhodnocení podmínek. Třeba o lince 19 by člověk řekl, že není problém, ale je potřeba zažít pohledy lidí : "ježíš to je blbec, dyk neumí ani řídit, už má tolik minut zpoždění".
Žádné komentáře:
Okomentovat