středa 12. března 2008

Hostivařská Exotika

Do Hostivaře se moc často vozy z Hloubětína nedostanou. Já tam dneska byl (jednou) s linkou 26, na které má vozovna HL dočasně přidělené dvě (garantované nízkopodlažní) pořadí, jelikož z vozovny Strašnice, která je doposud vypravovala, zmizely nejnovější vozy 14T. Poslechněte si zážitky z této velmi exotické linky pro hloubětínského řidiče.

I na této lince fungují přestávky stylem, že na zastávce Vozovna Strašnice (z.c.) vás vystřídá jiný řidič, udělá kolečko Voz. Strašnice - Nádr. Hostivař - Voz. Strašnice a vy usedáte (asi po 45 minutách) zpět do svého vozu. Nepřijemný je fakt a za něj řidiči, kteří svačiny vykonávají nemohou, že linka 22 z Nádr. Hostivař vyjíždí těsně před dvacetšestkou a tak se trochu zdrží. To zapříčiní předjetí linkou 19 na Strašnické, která má v tomto úseku celkem dost času, takže zpoždění narůstá. Na Želivského Z<3min nebylo výjimkou. I když jsem se všechny 3 kolečka sebevíc snažil tak jsem zabránil pouze jednou jedinkrát předjetí na Nákl. Nádr. Žižkov linkou 9. Pokud se mi to nepovedlo mohl jsem čekat jaké zpoždění bude na Hlavním Nádraží (další kontrolní bod). Aj kletě Z<5min. 5 minut? To už je fakt dost a to stačí pro linku 15 na Strossmayerově náměstí, aby byla rychlejší a tím je dílo dokonáno. Na Hradčanské mi blikl čas, který jsem radši nekomentoval - Z>5min (on APEX totiž přesněji po 5 minutách radši neměří). Jenom zázrakem se mi povedlo předjet linku 2, která si už brousila zoubky (kolečka a motorgenerátor) na Prašném mostě. Dál už byla jenom křeč z množství lidí, jenž dychtivě očekávalo tramvaj na Divokou Šárku. Sumasumárum na D.Š. jsem si spočetl, že jsem přijel zpožděný o 8 minut.

Jak jsem se již jednou zmínil, jednou jedinkrát se mi povedlo "Devítku" na Nákl. Nádr. Žižkov předjet a pak už to šlo krásně. Na DŠ jsem dorazil se Z<90sec.

Toť zážitek z linky 26, kde stačí jen pár vteřin a člověk má na celé kolečko pěknou honičku. Jinak linka 26 mě zaujala tím, že všechny důležité výhybky jsou již Radiově ovládané, takže se nemusím aktivně starat o jejich přehození a tak byla zažehnána má největší obava, že si tu a tam špatně zahnu. Zrovna na Nákl. Nádr. Žižkov bylo hodně divné odbočovat na Olšanskou a tuto událost jsem si vždy užíval. Sjezd z Divoké Šárky je závod s časem a semafory, protože špatně seřízená Evropská ulice se velmi nepříjemně dotýká i tramvajového provozu.

Celkový dojem z "Dvacetšestky". Naprosto klidná linka (prakticky nikde se necpe s auty zároveň (když nepočítám podjezd u Jižní Spojky)), kde se holt musí počítat se zpožděním.

Žádné komentáře:

Okomentovat