středa 30. září 2009

Kolotoč na lince 6

Po dlouhé době se Hloubětín vrátil na linku 6. Jedním pořadím, které se večer převlékne na linku 20 a ještě později na noční linku 54. Já měl tu první ranní část. Čtyři kolečka mezi Kotlářkou, kde bylo na obrat 6 minut a Kubánským náměstím, kde se čerpá bezpečnostní přestávka o délce přes 30 minut. Směna nebyla vůbec klidná a bylo to zapříčiněno nejspíš prvním pracovním dnem po delším víkendu, jinak si nedovedu vysvětlit takový souběh zdržení a mimořádných událostí.
Již po výjezdu z vozovny na trasu jsem pochopil, že napojit se do svého času na Kubánském náměstí bude nadlidský úkol. U Nákladového nádraží Žižkov jsem totiž potkal skupinu tramvají na linkách 19 a 26, které mě zdržely natolik, že na Kubáni jsem byl zpožděn víc jak 3 minuty. Proto mě předjela linka 24, takže ani nebyla možnost (jakoby jindy byla) to přes Vršovické údolí nějak stáhnout. Na IPP to dovršila 16, kdy řidič příliš pospíchal na vystřídání, že mi naložil další 3 minuty, jak potom čekal do odjezdu.
Vůz 8560 na Kotlářce.



Na Kotlářce jsem se moc neohřál, jen jsem ji projel a vyrazil zpět do města. Dojel jsem pouze před Anděl k již větší koloně tramvají. Od řidiče z předchozí Cvičné jízdy jsem se dozvěděl o vadném vlaku před námi. Šel jsem to oznámit cestujícím a někteří si ten kousek na metro došli, ostatní věřili, že to doopravdy do 10 minut bude uvolněné. Tramvaji se doopravdy nechtělo, protože ani po příjezdu dispečerů se nepohnula a tak muselo nastoupit sunutí tramvají co stála za ní. Nepříjemné bylo, že porouchaný vlak stál přímo za křižovatkou, takže při spojování se zastavila veškerá doprava. To už proběhlo bez problémů a dlouhý vlak byl odstaven do nejbližší smyčky.

Mé zpoždění bylo okolo 25 minut, takže na Kubáni jsem si jen došel na záchod a vyrazil zase do centra se zpožděním 7 minut. Ani jsem se již nesnažil to stáhnout, protože jsem pochopil, že na lince 6 není ani nikde možnost své zpoždění snížit a jen jsem si kontroloval, ať se alespoň pozdní příjezd na konečnou nezvětšuje. Kotlářku jsem tedy opět jen projel a doufal, že konečně již budu mít přestávku na Kubáni. Ano, v 6:32 jsem vyjížděl a BP jsem měl až 10:34. Ale připomeňme, že jsem 20 minut stál na Andělu za tou rozbitou tramvají.

Vysílačka se jen občas odmlčela, jinak se stále něco z dispečinku hlásilo. Již od rána byla stržená trolej u Stejskalovy (to je nad Palmovkou) a tak tam jezdila náhradní autobusová doprava a tramvaje to objížděli přes Trojskou. Pak jsem cestou potkával nově obkreslené účastníky nehod a modlil se, ať už to dojezdím bez větších zdržení. Chyba lávky.

Po dalším průjezdu Kotlářkou, jsem opět dojížděl u Anděla ke koloně tramvají, ale to už se hlásili i odklony přes ulici Radlická (po svolení od policie), protože na kolejích stál rozbitý autobus.
Použití trati v Radlické ulici musí povolit policie, používá se jen při objíždění mimořádných událostí u Anděla.
Jen jsem se protlačil přes světla a odbočil vpravo, zahlásili ukončení odklonů a já musel pospíchat, aby mě nepředjelo pořadí 6 za mnou. Přijedu na Anděl na Nádražní ulici za stojící 7, která měla dost času a tak jsem ji hypnotizoval, aby už jela. Na křižovatce to bylo jen tak tak a doopravdy mě málem šestka, která patřila za mě, předjela. Nestalo se tak a pokračoval jsem o 20 minut pozdě na Kubáň. Opět jsem konečnou jen prosvištěl a dál hnal na Kotlářku. To už opět hlásili odklony, protože na Andělu se nějakému cestujícímu udělalo nevolno a podle slov dispečera "se nám to nějak zkomplikovalo". Než jsem na Anděl dojel, bylo po všem a já mohl vystřídat a jít domu.

Žádné komentáře:

Okomentovat