středa 11. května 2016

Přejezd Urxova

Dva měsíce mezi 5.3 a 11.5 se opravovala trať v ulici Sokolovské mezi křižovatkami se Šaldovou a Zenklovou. Na tuto výluku budeme my, hloubětínští řidiči, vzpomínat v dobrém, protože mnoho kolegů se mezi řečí zmínilo, že byla velmi dobře dopravně ošetřena. Nafotil jsem proto pár fotek z místa obratu, nějaké zajímavé jízdní řády a také video.


Karlínem vedly dvě linky. 8 a 21. Mezi nimi se v pracovní dny nepřetržitě přejíždělo. Když jsem na Urxovu přijel jako linka 8, odjížděl jsem jako 21 a naopak. Bylo to kvůli tomu, že na 8 přes den nešly čerpat přestávky. Smyčka Nádraží Podbaba sotva umožňuje provoz dvou linek, natož aby tam jedna stále déle než 15 minut.
Obratiště Nádraží Podbaba v pracovní dny nezvládala pojmout nápor tramvají.
Právě linka 21 byla vedena z Karlína přes Václavské náměstí, Karlovo náměstí na Palackého nám. a po nábřeží do Braníka, kde byly luxusní až 45 minutové pauzy, smyčka je obrovská, takže nebylo nutné neustále popojíždět a využívaly se dvě koleje. Často se tedy stávalo, že jsem přijel třeba na střední kolej jako první a celých čtyřicet minut jsem se nehnul z místa.
V Braníku byly tak dlouhé přestávky, že jsem si mohl oddechnout od řízení i krátkou procházkou po okolí.
O víkendu a večer cca. po 20 hodině se linky rozdělily. Byl už totiž delší interval, takže i na Podbabě se mohlo na 30 minut zastavit.
Sobotní jízdní řád. V Podbabě je přestávka dostatečných 27 minut.
Ze začátku první týden byla přidaná 1 minuta mezi přejezdem a nástupní zastávkou. Údajně proto, že při vytváření jízdního řádu nebyla ještě úplně dořešena všechna opatření na místě přejezdu a nevědělo se, kde vlastně bude nástupní zastávka. Až po vytvoření jízdního řádu se rozhodlo, že nástupní zastávka bude Křižíkova a manipulační zastávka Urxova se nijak označovat nebude.
Mezi Urxovou a Křižíkovou je 1 minuta.
O týden později už minuta navíc zmizela.
Na přejezdu byl dostatek času pro pohodlné přehození směru a přechod mezi kabinami. U jednoho pořadí ale vznikla obava, že by si mohli řidiči navzájem překážet, takže se umístil do jízdního řádu i příjezd do zastávky Křižíkova, aby to řidiče donutilo si popojet až do nástupní zastávky. Opět je to z doby, kdy ještě nebylo úplně jisté, jak se tam všechny vlaky vejdou. Prvních pár dní to tam obhlédl tvůrce jízdních řádu osobně, zjistil, že jsou tam ty minuty navíc zbytečné a hned při nejbližší možné šanci jízdní řády upravil.
2x Křižíkova za sebou a tlustá čára mezi nima. V čase 9:32 měl řidič najet do zastávky a v 9:33 odjezd.
Bez zajímavosti také není, jak byly vlaky rozdělené, které vlastně jezdily na lince 8 a které na 21? Nízké pořadí byly přidělené k lince 8 a vyšší k 21. Ale pozor, večer se to celé zamíchalo a nacházeli jsme pořadí, co jezdila jako linka 8 a přitom patřila k 21 a naopak.
5. pořadí linky 8 jezdilo večer jako 21.
14. pořadí linky 21 jezdilo večer jako linka 8.
24. pořadí linky 21, odpolední výjezd a na 21 udělá jen 1 kolo a 3 na osmičce.
1. pořadí linky 8 se ráno vůbec neměnilo na 21 až do dopoledne.
Je to hrozné takhle psát, ale v Hloubětíně máme dlouhodobě nedostatek dělených směn. Ano, teď si asi motolští a vokovičtí ťukají na čelíčko, ale vážně nám v Hloubětíně tvoří umělé šejdry, aby se dostalo aspoň na ty řidiče, co je jezdí na stálo. Proto se přistoupilo k useknutí dlouhé odpolední směny a šejdrista po vystřídání ranního řidiče udělal jedno, dvě kola a předal to odpolednímu. Jedno z pořadí bylo i 11. pořadí na lince 8. Další bylo např. 8/3, 21/21, 8/11 a na jiných hloubětínských linkách najdeme tuhle vymoženost také.
Šejdrista vystřídal ve 13:02 a v 17:20 šel zase domu.
Jistě jste si už v jízdních řádech všimli, kdo s nimi umí pracovat, že při výjezdu a zatažení se kupodivu projíždělo přes Hlavní nádraží a Žižkov. Důvod neznám, údajně to bylo na žádost Prahy 3, aby se zvýšil počet vlaků jedoucí po Seifertově třídě, ale to je z informační kanceláře "Jedna paní povídala". Jak linka 8, tak 21, jela přes Žižkov. Vlastně jen osmičky zatahující přímo z Podbaby jely na Strossmayerově náměstí rovně přes Vltavskou a Libeňský most.
Zatahující vlak z linky 21 na Husinecké.
Přestup na náhradní autobusovou dopravu byl v ulici Šaldově a hlavně kvůli uzavřené Sokolovské okolo stavby se autobus často zdržoval v dlouhých kolonách. Cestujícím jsem doporučoval při cestě na Palmovku radši metro. V noci jezdil autobus X-52 z Palmovky až na Florenc.
Zastávky náhradního autobusu X-8.
Místo linky 8 byla zavedena linka 28 mezi Starým Hloubětínem a Kobylisy. Nudná k uzívání, většinou nikoho nevezla a až 6 kol za směnu nebylo výjimkou. Já sám jsem ji neměl moc rád.
Jízdní řád linky 28.
Poslední víkend okořenila tuto výluku prasklá voda u podolské porodnice. Ze dne na den se přes noc předělávaly jízdní řády, nahrávaly se nové kódy do hlásičů a upravovaly směny řidičů. Takže jak jsem měl přijít do práce, která mi začínala v 3:53 ráno mi přišlo do SMS až v 1:15. Měl jsem ten den linku 21 a ta na Výtoni byla odkloněna k Vozovně Pankrác.

21 jedoucí k Vozovně Pankrác. Původně jsem měl střídat až 14:45, takže mi po změně jízdního řádu ukradli hodinu, ale nezlobil jsem se. Vstávání ve 2:50 není moc příjemné.

Protože bylo na této výluce vytvořeno až 40 směn, což byla téměř polovina všech hloubětínských, bylo jasné, že tyto dvě linky (8 či 21) budou hrát v mém Fotokalendáři prim. 

Slíbené video z přejezdu:


Nakonec pár zajímavých fotek tramvají, které jsem na linkách 8 a 21 během této výluky odřídil.

















Žádné komentáře:

Okomentovat