úterý 3. března 2015

Nezapoměli jsme na něco?

Předem podotýkám, že nejsem odborník přes problematiku řízení dopravy, rozhodně jsem na to nevystudoval žádné školy, nikdy jsem neviděl, jak takové zařízení vypadá, ani jak se programuje. Jsem jen koncový uživatel, který vidí různé výsledky této jistě velmi náročné práce. Podívejme se, jak může vypadat úprava semaforu na křižovatce, kde probíhá rekonstrukce.
Pojďme do Holešovic do Dělnické ulice. Celý měsíc od února do března se opravují tramvajové koleje a jiné záležitosti uložené pod vozovkou. Téměř vždy se totiž s rekonstrukcí tramvajové trati svezou i například vodárenské či plynařské firmy a vymění trubky v podzemí. Už docela dlouho nám funguje na křižovatce Dělnická x Komunardů tzv. "Vzdálené přihlášení". To znamená, že tramvaj, která se jen pohne ze zastávky Maniny do centra místní semafor zaregistruje a připravuje ji půdu pro hladký průjezd. Skvělá věc, jen s malinkým problémem a tím, že velmi často je tramvaj blokována právě stojícími auty, čekajícími až tramvaj projede. A že semafor dokáže hodně dlouho čekat. Nejsou to první videa, která jsem natočil na tomto semaforu (z 15.1.2015 nebo 14.11.2012), ale dnes je to poprvé, když je semafor v rekonstrukci a tak stejně museli technici do řídícího mechanismu sáhnout, přesto si nevšimli, že převádí auta na koleje a je nejvíc logické preferenci vypnout, nebo nejlépe vypnout celý semafor, protože je třetina křižovatky zablokovaná stavební technikou, která se musí objíždět.

Tramvaje vinou této nepozornosti nabírají velká zpoždění a blokují se navzájem s autobusem náhradní dopravy, který také nemá kam uhnout, protože je zde ulice tak úzká, že se autobus s tramvají nevejdou vedle sebe.

Můžeme se jen dohadovat, co se stalo, kde se stala chyba, proč nikdo nedokázal upravit cyklus na tomto semaforu, asi to musel být velmi závažný důvod.


Žádné komentáře:

Okomentovat