pátek 30. září 2016

Dveřní masochismus

Tahle úchylka přece musí existovat. Jinak si nedokážu vysvětlit chování některých cestujících.

Přijíždím do zastávky Nádraží Holešovice a mávají na mě rodiče s kočárkem. Budou chtít nastupovat. Zastavím, otevřu dveře a mrknu na jízdní řád, o jak hodně jsem přijel pozdě (nepřipadá v úvahu, že bych tam snad přijel dřív) a tak ztratím přehled, co se na refýži děje. Pohledem do kamery v prostředním nízkopodlažním článku se chci přesvědčit, jestli už jsou s tím kočárkem na místě a můžu tedy zavřít dveře. Nikoho nevidím. "Ježiš, kam ten kočárek zase strčili?" Pomyslím si a kouknu do druhé kamery, kterou mám nastavenou do zadní části salónu, často tam rodiče své ratolesti rodiče nacpou. Ani tam jsem je neobjevil, takže se opět obrátím do zrcátka. Vidím je neustále v klidu opírající se o zábradlí na zastávce. Aha, rozmysleli si to. Začnu zavírat dveře. Jistě víte, že u typu KT8N je asi 3 vteřinová prodleva od zmáčknutí tlačítka řidičem k fyzickému zavření dveří (jestli ne, tak už to víte teď). To byly přesně ty tři vteřiny, kdy najednou tatínek z ničeho nic strčil kočárek do zavírajících se dveří. Bum!

Říká se, že nám tramvajákům dělá moc dobře zavírat dveře do lidí. Nevím, jestli mi má dělat dobře, jak se nas*ru pokaždé, když tohle někdo udělá, ale na oplátku si myslím, že to musí uspokojovat ty cestující. Měli přes 30 vteřin na to v klidu nastoupit. Nechtěli. Potřebovali čekat, až se začnou zavírat dveře.

Žádné komentáře:

Okomentovat