neděle 16. března 2014

Blyštivá kráska

Vůz 9080 ve Vozovně Hloubětín.
Po rekonstrukci v Ústředních dílnách se vrátila další Kačenka zpět domů, tentokrát číslo 9030. Byla by to jedna z mnoha běžných předělávek staré KT8D5 na novou tramvaj, v prostředním článku nízkopodlažní. Ovšem tento přírůstek je v něčem speciální.
Jednoduše vysvětleno, podnik se po zkušenostech s vandaly rozhodl, že při rekonstrukci starých KT8 nebude vyrábět a kupovat nové věci tam, kde nejsou potřeba. Proto i nově rekonstruované KT8 přišlo s poškrábanými skly ze starého vozu. Dřív se totiž běžně stávalo, že se po prvním provozním dnu s cestujícími vracela zbrusu nová tramvaj zničená, takže když si toho cestující neváží, podnik na nových oknech ušetřil statisíce (na jednom voze).

Krásně čistá kabina řidiče.Kéž by zůstala takhle navždy.
Při rekonstrukci vozu 9030 (renovovaný vůz má evidenční číslo vždy o 50 vyšší, proto je na fotkách již jako 9080) se přistoupilo k výměně všeho a proto, když jsem ji potkal na 5. koleji ve vozovně, úplně oslňovala čistotou a voněla novotou. I kabina řidiče je celá nablýskaná, těší se na svého prvního kuřáka, který všude naklepe popel a ještě zamáčkne cigáro o panel řízení. Sedačky zcela nové a podlaha tramvaje může být v klidu polita, poblita, pošlapána bahnem a vůbec je připravena do provozu.



Žádné komentáře:

Okomentovat