středa 30. ledna 2008

První nehoda


V úterý 29.1.2008 jsem zaznamenal první nehodu. Byla železniční, tzn. dvě tramvaje do sebe.


Ten den jsem měl šejdra, ráno tři kola na lince 19 a odpoledne střídat přestávky na Palmovce. Vyjel jsem v 6:29 z vozovny s nízkopodlažní Kačenkou 9091 na Lehovec. Tam jsem jenom stál ve výstupní zastávkce, protože jsem nepřivezl žádné cestující. Všiml jsem si, že na rozjezdových výhybkách stojí jedna 19 předemnou, asi si tam byl odskočit. Kouknu na vozový jízdní řád a on měl vyrazit z konečné v 6:45 a já v 6:53. Čekali jsme takhle za sebou a on se rozjel v 6:43, já pomalu za ním. Najednou zastavil na sjezdových výhybkách a stál tam. Podíval jsem se na čas, byl v pohodě, měl ještě minutku do odjezdu a není kam pospíchat. Tak jsem se uvelebil do sedačky a najednou vidim jak ten předemnou na mne couvá. Nestačil jsem nijak zareagovat - PRÁSK!! Rána to byla velká. Vystoupil jsem a běžel dopředu za řidičem a zeptal se ho, jestli se nezbláznil, když tady couvá. Zavolali jsme dispečery a ti nás poslali do vozovny. V 7:16 jsem byl zase ve výpravně a začalo velké (Velké!) papírování až do mého odchodu v 10:03.

Řidič předemnou udělal tu osudovou chybu, že se nepodíval na postavení výhybek a nevšiml si, když před ním jela nějaká 3 na vnitřní nástupní zastávku a 19 jezdí přes vnější nástupní zastávku. On si najel po té trojce do špatně postavené výhybky a vlivem zkratu ve svém chování se vůbec nepodíval za sebe a jen odbrzdil, že si trochu couvne - jenže tam už jsem dávno stál já. Škoda do 70000 Kč, hlavně na mojí 9091. Jeho 9020 byla jen trochu škráblá.

Žádné komentáře:

Okomentovat