čtvrtek 22. dubna 2010

Dřevokachna

Vůz 9088 na Výstavišti.
 Pod tajemným názvem Dřevokachna se skrývá přezdívka rekonstrukce vozu KT8D5, kterou provádí v současné době Dopravní podnik hl. m. Prahy.

Jak se to stane

Ze starých vozů, jenž byly vyrobeny roku 1985, se úplně odstraní střeva a zbyde jen kostra, na kterou se zpět přidávají modernizované díly. Rekonstrukce se provádí přimo v Ústředních Dílnách DP a trvá asi rok a půl. Nový typ tramvaje dostal označení KT8D5.RN2P a liší se mnoha znaky od svého předchůdce.

Z KT8D5 ev. číslo 9038 se po rekonstrukci stala KT8D5.RN2P ev. číslo 9088.

Tramvaj je rozdělena na 3 články spojené kloubem. Při modernizaci se prostřední článek odstraní a náhradí nízkopodlažním. Tramvaj se již neřídí pedály u nohou, ale levou rukou řídící pákou. Zabudován je kamerový systém, je zde klimatizace pro řidiče, ovládání pantografu je automatické. 

Proč Dřevokachna?

Jelikož sedačky nejsou z laminátu ani pokryté koženkou - jsou prostě ze dřeva. Přikládám pár fotek z běžného opotřebení a v mém voze 9088 jsem našel i vandalama poškozenou sedačku. Víc škrábanců je ale na oknech, protože se při rekonstrukci vrací stará (aby se ušetřilo). K evidenčnímu číslu staré tramvaje se přičte 50. Proto můj vůz 9088 byl dřív vozem 9038, který jsem měl hned 2. den zácviku, když jsem jezdil již s lidmi. Postupně se má zmodernizovat celý vozový park a všechny staré "kachny" se mají stát lepšími vozy v Praze.

Fotky ukazují opotřebení dřevěných sedaček po pár měsících provozu. Jen jedna se mi zdá, že je vandalama poznamenaná ta první, ostatní jsou třeba od pásků, klíčenek, tašek či jiných věcí.


Žádné komentáře:

Okomentovat